Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Do 11 grudnia br. przewoźnicy mają czas by złożyć ofertę na świadczenie usług transportu zbiorowego dla Miasta Mława, popularnie zwanej MKM-ką. Urząd miasta ogłosił przetarg na wyłonienie przewoźnika. Czy będzie to nadal firma Mobilis, czy może pojawi się jakaś konkurencja?
Miasto w przetargowej specyfikacji określiło cały szereg warunków, jakie musi spełnić oferent.
Usługi świadczone mają być na zaplanowanych przez miasto trasach:
a) Linia nr 1 (linia podstawowa): Pętla Turystyczna – ul. Turystyczna – ul. Gdyńska – ul. Dworcowa – Dworzec PKP – ul. Dworcowa – Wiadukt Rypiński – Al. J. Piłsudskiego – ul. Kościelna – ul. Graniczna – ul. Napoleońska – Rondo Jana Pawła II – Al. J. Piłsudskiego – ul. Szpitalna – Al. Marszałkowska – ul. M. Kopernika – ul. J. Lelewela – ul. T. Kościuszki – ul. Zachodnia – ul. Sportowa – ul. Mariacka – ul. J.K. Ordona – ul. H. Sienkiewicza – ul. Powstańców Styczniowych – Rondo ks. Jerzego Popiełuszki – ul. Płocka – Stary Rynek – ul. Z. Padlewskiego – ul. Szkolna – ul. Wójtostwo – ul. Dobra – ul. Łąkowa – Pętla Łąkowa.
b) Linia nr 2 (dawna A) (linia uzupełniająca):
Pętla Piekiełko – ul. Piekiełko – ul. Krajewo – ul. Studzieniec – ul. Mechaników – ul. Napoleońska – ul. Graniczna – ul. Napoleońska – Al. J. Piłsudskiego – Wiadukt Rypiński – ul. Dworcowa – Dworzec PKP – ul. S. Moniuszki – ul. S. Batorego – ul. Batalionów Chłopskich – ul. Podmiejska – ul. H. Sienkiewicza – ul. Banku Miast – ul. Radosna – ul. H. Sienkiewicza – ul. J. Lelewela – ul. F. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja – Stary Rynek – ul. Warszawska – ul. Browarna – ul. Nowowiejska – Pętla Nowowiejska
c) Linia 3 (dawna B) (linia uzupełniająca):
Pętla Kościelna – ul. Batorego – Dworzec PKP – ul. Dworcowa – Wiadukt Rypiński – Al. J. Piłsudskiego – ul. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja – Stary Rynek – Rondo Wolności – ul. Warszawska – ul. Cegielnia – Pętla Cegielnia.
d) Linia 4 (początkowo A2) (linia uzupełniająca):
Dworzec PKP – ul. S. Moniuszki – ul. S. Batorego – ul. Batalionów Chłopskich – ul. Podmiejska – ul. H. Sienkiewicza – ul. Banku Miast – ul. Radosna – ul. H. Sienkiewicza – ul. J. Lelewela – ul. F. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja – Stary Rynek – ul. Warszawska – ul. Browarna – ul. Nowowiejska – Pętla Nowowiejska.
e) Linia 5 (początkowo B2) (linia uzupełniająca):
Pętla Napoleońska – ul. Graniczna – ul. Kościelna – – Al. J. Piłsudskiego – ul. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja – Stary Rynek – ul. Spichrzowa – ul. Długa – ul Płocka – Pętla Płocka.
Szereg wymagań dotyczy pojazdów jakimi mają być przewożeni pasażerowie. Autobusy mają być nie starsze niż z roku 2012, dwa obsługujące linię podstawową – przystosowane
do przewożenia osób niepełnosprawnych i dostosowane do przewożenia co najmniej 75 osób. Linie uzupełniające obsługiwać mają 4 mikrobusy również przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych, przystosowane do przewożenia przewożenia co najmniej 40 osób.
Autobusy muszą spełnia normy ekologiczne, (co najmniej EURO V) i posiadać sprawnie działającą klimatyzację przedziału pasażerskiego oraz monitoring wizyjny.
W autobusach ma być elektroniczna tablica wyświetlająca numer linii i nazwę przystanku docelowego, czytniki Kart Mławiaka, monitora LCD i bezpłatna sieć WiFi. Kierowca ma też obowiązek sprzedać pasażerowi bilet.
Dość szczegółowo okeślone są też wymogi wobec kierowców. Mają być oni ubrani w strój służbowy, a do pasażerów odnosić się w sposób grzeczny i kulturalny. Ponadto mają obowiązek m.in. zatrzymywać pojazd na przystanku jak najbliżej krawężnika, o ile pozwalają na to warunki drogowe , na przystankach otwierać na żądanie pasażerów wszystkie drzwi pojazdu, umożliwiać wejście do pojazdu osobom niepełnosprawnym, z wózkami dla dzieci i udzielić osobistej pomocy przy wsiadaniu o ile pomocy tej nie udzielą pasażerowie.
Wśród warunków stawianych przewoźnikowi znalazł się też taki, aby Wykonawca i Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy wszystkie osoby wykonujące prace fizyczne (kierowcy autobusów, mechanicy) i prace dyspozytorów ruchu.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Znawcy tematu wiedzą, że chcąc dowieźć ciężarówką towar do marketu budowlanego pod adresem Graniczna 9 należy skorzystać z ulicy Brukowej….
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
A rozkład jazdy nadal niedostosowany do rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych -IC i TLK.
Przydała by się większa częstotliwość mkm na pętli A
Mogliby wydłużyć 4 lub 5 do końca ulicy Żuromińskiej.
Napisz do UM bo rzeczywiście brakuje tam autobusu.
Pisałem, i będę pisał ale czy to przyniesie skutek.
Warto może temat poruszyć na zebraniu osiedlowym, albo napisać np do redakcji codziennika. Rzeczywiście to zwiększą liczbę autobusów ale już po godz 22 z pracy nie będzie czym wrócić, linii A też jak na lekarstwo, a bilety droższe niż w Gdańsku będą…
Ciekawe, Mobilis nie ma autobusów miejskich wyprodukowanych po 2012, więc będzie musiał sprowadzić coś nowszego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, a co za tym idzie cena z jaką wystartują w przetargu będzie dużo wyższa od obecnej. Jedynie konkurencja mogłaby na to wpłynąć, jednak nie zapowiada się na to, aby ktoś jeszcze podjął rękawice.
Pomijajac kwestie utylitarna dzialania MKMki i jej znaczenie wizerunkowe wplywajace na odbior mieszkancow miast i mniejszych miejscowosci osciennych, ktorzy wybierajac Mlawe, jako miasto przyjazne mieszkancom oparte na calkowicie darmowej komunikacji, chce powiedziec, ze powstanie MKMki, niewatpliwie przyczynilo sie do zwyciestwa burmistrza na obecna kadencje, ale tez przyszla, po rozszerzeniu jej oferty.
Na ten i orzyszly moment burmistrz waszego miasta nie ma konkurenta w zblizajacych sie wyborach.
No i właśnie oferta będzie rozszerzona o dwie nowe linie. Użyłeś(aś) słów ”burmistrz waszego miasta”. Rozumiem, że nie jesteś z Mławy. Można wiedzieć skąd ?
Jestem z bliska i tak blisko jestem, przy was jestem, a Wy wciaz nie wiecie gdzie jestem.
Rozszerzona formula MKMki, bedzie prezentem od wladz.
Dzis i nie tylko dzis, mamy doczynienia z szerokim pakietem socjalnym, ktory nam dany jest, by moc utrzymac swoje moce na najwyzszym poziomie na niezmiennych generacjach kodow i kodowaniu w nas takich zachowan, ktore w razie zaplanowanego dzialania, wywolalyby sprzeciw mieszkancow, przy jednoczesnej zmasowanej obronie tychze mlawskich strategow generujacych kody ukratniajace ich wladze nad Wami i stetujace Waszymi umyslami.
Kropek używaj czasami….. I jeszcze tylko napisz co oznaczają wyrazy : ukratniajace i stetujace 🙂
Myślę, że potrzebujesz spokoju.
Moim umysłem nawet największy hipnotyzer nie jest w stanie sterować, a co dopiero obecny burmistrz ze swoją ekipą. Nie rozśmieszaj. To samo może powiedzieć dość duża część mławin spoza Wólki, a z Wólki to pew3nie jakieś 80% mieszkańców. Nic w tej ocenie nie pomoże darmowa MKM i jej nowe linie.
Po twym poście widać że jesteś naprawdę z bliska, i nie docierają do Ciebie nasze klimaty, mogę Ci tylko napisać, że w Mławie już ruszyła giełda nazwisk kandydatów, a dobrzy znajomi Burmistrza Kowalewskiego, już szukają dla niego kontrkandydata, aby go wysadzić z siodła które zajmuje od lat słuchy chodzą że znalezli, ale na razie wstrzymują się z podaniem nazwiska.
MKM to najlepsza rzecz od wielu lat w Mławie. I dobrze, że burmistrz chce ją rozwijać. Super sprawa
Może Polski Bus spełni te warunki, Mobilis ma za słaby i przestarzały tabor nie spełniający warunków ekologicznych, a kierowcy niejednokrotnie zatrzymują się pół metra od chodnika, a bezpłatne Wi Fi nie działa.
Klimatyzacja? a co to takiego? – 😀
Powinno się jeszcze dodać minimum jeden warunek:
kierowcy autobusów winni umieć jeździć płynnie, a co z tym związane powinni posiadać umiejętność przewożenia transportem publicznym LUDZI, a nie tylko ziemniaków.