Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Czy istniejący budynek dworca PKP Mława Miasto zostanie zmodernizowany, czy może rozebrany i pobiegnie tędy przedłużenie Alei św. Wojciecha? Ważą się losy ostatecznej koncepcji i trwają rozmowy w tej sprawie.
Stan obecny wszyscy mieszkańcy miasta, a sądzę, że również korzystający z tej stacji przejezdni goście doskonale znają i trudno nazwać go wygodnym, funkcjonalnym, czy bezpiecznym. Dziś istniejący budynek dworca Mława Miasto jest znacznie oddalony od peronów. Nie ma więc mowy, żeby spokojnie poczekać sobie w poczekalni, a kupno biletu i przejście z budynku dworca na peron w kierunku Warszawy to cała wyprawa, pasażer ma do pokonania wiadukt, zdarzało się również, że z nie działającą windą.
PKP od dłuższego już czasu zapowiada i podejmuje działania związane z modernizacją dworców kolejowych. Wśród dworców które mają być modernizowane na linii 9 na odcinku Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna Osobowa znalazła się również Mława Miasto. PKP zakłada finansowanie inwestycji ze środków unijnych, a więc kończyłyby się one do roku 2023. Równocześnie PKP prowadzi rozmowy w sprawie przekazywania na rzecz samorządów nieruchomości i obiektów, które spółka uznaje za możliwe do przekazania. Takie rozmowy trwają również z Miastem Mława.
– Dworzec Mława Miasto planowany jest do nieodpłatnego przekazania na rzecz samorządu na cele związane z transportem. W przypadku przejęcia obiektu przez samorząd, dworzec zostanie wyłączony z planów inwestycyjnych PKP S.A. Obecnie trwają podziały geodezyjne nieruchomości, na której znajduje się dworzec. Planujemy, że obiekt zostanie przekazany samorządowi w przyszłym roku. Istnieje możliwość wyburzenia obiektu przez samorząd, pod warunkiem, że w planowanym centrum komunikacyjnym zostaną zachowane funkcje transportowe – informuje Aleksandra Grzelak z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP S.A.
Tymczasem mławski ratusz już od ponad dziesięciu lat zmaga się z wypracowaniem realnej koncepcji budowy tzw. dworca zintegrowanego. W grudniu ubiegłego roku zlecił opracowanie analizy w zakresie wyboru modelu prawnego dla przedsięwzięcia budowa zintegrowanego dworca wraz z centrum handlowo usługowym w okolicy peronów przystanku Mława Miasto. W budżecie miasta już znalazła się budowa Alei św. Wojciecha, biegnącej wzdłuż torów kolejowych w stronę ulicy Kościuszki. Na tę inwestycję miasto starało się pozyskać środki unijne, jak dotąd bezskutecznie. Budowa jednak ruszy, przeznaczono na nią środki własne. Burmistrz Sławomir Kowalewski podczas ostatniej sesji rady miasta zapowiedział również możliwość przedłużenia tej drogi w kierunku obecnej „siódemki”. Ta zapowiedź oznacza, że realne jest przejęcie nieruchomości z budynkiem dworca od PKP.
Ponieważ do dziś nie są znane szczegółowe plany ewentualnej modernizacji dworca przez PKP, ani szczegółowa koncepcja dworca zintegrowanego trudno jest powiedzieć, która koncepcja byłaby dla pasażerów a także mieszkańców bardziej korzystna. Na pewno jednak koszty modernizacji dworca poniosłaby PKP. Koszt budowy dworca zintegrowanego, nawet jeżeli powstałby w praktykowanej ostatnio formule partnerstwa publiczno – prywatnego również poniesie miasto, wnosząc atrakcyjne bądź co bądź tereny inwestycyjne. Choć ostateczne rozstrzygnięcie kwestii koncepcji dworca Mława Miasto jest już bardzo blisko, to musimy jeszcze trochę poczekać na ostateczne decyzje miasta i PKP.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Represje wobec społeczeństwa w okresie stalinowskim miały inny charakter niż w latach 1944–1948. Ich specyfika polegała na tym, że praktycznie…
Gdyby nie swoiste poczucie humoru naszego nieomylnego i wesołego burmistrza Sławomira zapewne jeszcze wiele lat płynących wartko jak struga Seracza…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
To jest ostatnia szansa dla Mławy. Dworzec niedaleko centrum zamiast na rubieżach podniósłby rangę miasta. I oczywiście dworzec powstałby na koszt PKP przy peronach. Pociągi pospieszne i ex PKP Intercity mogą zatrzymywać się na MM ale jest jeden warunek: prawdziwa poczekalnia przy peronach. To standard w usłudze PKP IC. Obecnie PKP Intercity nie może sobie pozwolić na taki standard jak na MM. To zraziłoby do podróżowania z IC. Dlatego właśnie pociągi tego przewoźnika nie zatrzymują się na MM. Jeśli będą biletomaty to PKP będzie miało wymówkę aby nie budować przyzwoitej poczekalni dworcowej z kasą biletową. Tak, czynna kasa powoduje że budynek nie jest dewastowany. A więc pod rozwagę panie i panowie radni: co wolicie drogę dla dewelopera na koszt Mławian czy dworzec dla Mławian ale na koszt PKP. Czyżbyście nie chcieli żeby wykształceni Mławianie mogli dojeżdżać do pracy w Warszawie w 1 godzinę i płacili podatki w Mławie. Czy wolicie żeby tak jak do tej opuszczali na zawsze Mławę, bo nie każdy z wykształceniem wyższym chce pracować całe życie na taśmie produkcyjnej w fabryce. Patrzcie na Łódź ta sama odległość do Warszawy a ludzie dojeżdżają codziennie i nieźle na tym wychodzą. Dlaczego Mławianom miałby się to nie udać. Ale trzeba chcieć działać panie burmistrzu, zamiast się uśmiechać i kłamać.
Mława to miasto coraz bardziej absurdalne
Dworzec zintegrowany to nic innego niz Centrum Handlowe z mala kasa biletowa, wiatami dla autobusow i busow. Al sw.W. zas bedzie droga dla miejscowego dewelopera wybudowana za miejskie pieniadze. Oto cala sztuczka.
W kwestii mieszkań, jest taka plotka w UM, ze miejscowi notable zakupili mieszkania w intratnej lokalizacji i korzystnej cenie w centrum miasta.
ale za to będziemy mięli nowy zegar na ratuszu :p
I wielką pieczarkę w parku 🙂
oraz dedykowaną piosenkę o Mławie w wykonaniu Megitzy!
Oraz Skwer Parkowy przy ul. Dworcowej inny niz ten na ktory glosowali mieszkancy
a także superaśną oczyszczalnię ścieków i jak na razie najdłuższy kontrakt w formule partnerstwa publiczno-prywatnego w kraju 😎
Czyli jesteśmy wyjątkowi. Oczywiście pieczara to najbardziej ogórkowy ze wszystkich tematów 🙂
moim zdaniem najbardziej ogórkowy byłby temat o małosolnych 🙂 Małe rzeczy potrafią być wyjątkowe jak my, jak cała Mława, zależy jak na to spojrzeć. Miłego dnia 🙂
Uwzględniając odległość dworca od peronów należy rozebrać ten budynek i zainstalować na peronach biletomaty.
Co do dworca zintegrowanego to pomysł kompletnie nie zrozumiały, co tam będzie się zatrzymywać? Pociągi Intercity zostaną na Wólce, a autobusom dalekobieżnym czasowo nie będzie opłacać się wjeżdżać w głąb miasta. Pozostają jedynie autobusowe połączenia lokalne, których jest coraz mniej oraz pociągi KM. Może jakaś polemika w tej kwestii?
biletomaty, i …za przeproszeniem …kibel!
jak przypili to za słup! (słuszna uwaga)