Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Przedszkole Mały Żaczek ACK Mława nabór na rok 2017/2018
Logo
meblolux

Nie ma żadnych planów zmiany lokalizacji skweru na Dworcowej


Około trzydziestu mieszkańców wraz z Urszulą Sasiak i Kamilem Przybyszewskim – przewodniczącymi zarządów osiedli na Wólce, przybyło 24 lutego do ratusza zaniepokojonych informacjami o możliwej zmianie lokalizacji inwestycji w ramach budżetu obywatelskiego, która ma być w tym roku realizowana na Wólce. Chodzi tu o projekt  rewitalizacji skweru parkowego przy ulicy Dworcowej „Komora”. Pomimo nieporozumienia przy ustalaniu godziny spotkania, do ratusza i tak dotarła bardzo liczna grupa mieszkańców. Spotkała się z nimi wiceburmistrz Janina Budzichowska.

Urszula Sasiak, przewodnicząca Zarządu Osiedla nr 9 „Wólka” poproszona przez panią burmistrz przedstawiła cel spotkania. Według pani przewodniczącej zaniepokojenie zarządów i mieszkańców wywołał brak zapowiadanego na początek 2017 roku ogłoszenia o przetargu na projekt rewitalizacji skweru oraz informacja z ust Krzysztofa Jarosa naczelnika wydziału Rozwoju i Inwestycji urzędu miasta o planowanej zmianie lokalizacji tego zadania. Zmiana ta miałby polegać na umiejscowieniu skweru na sąsiedniej działce, która należy dziś do PKP, ale miasto czyni starania o jej nabycie.

– Ludzie są oburzeni. Nikt nie chce (przeniesienia – red.) na stronę kolejową. … Chodziłam od domu do domu, zbierałam podpisy ludzie widzieli na co głosują, więc automatycznie na pewno nie zgadzają się na to – mówiła Urszula Sasiak.

– Nie otrzymaliście państwo takiej informacji o zmianie lokalizacji, bo takich decyzji po prostu nie ma. Nie wiem skąd państwo macie takie informacje. Czy rozmawiała pani ze mną lub panem burmistrzem? – dziwiła się wiceburmistrz Budzichowska.

– Zawsze kontaktowałam się z panem Jarosem i zawsze on udzielał informacji – odpowiadała Urszula Sasiak.

Wiceburmistrz przypomniała historię opracowania wniosku, potwierdziła również starania miasta o odkupienie od kolei sąsiedniej działki. Zwłokę w ogłoszeniu przetargu uzasadniła brakiem decyzji burmistrza co do jego ostatecznej formy.

– Rzeczywiście tak było, że mówiliśmy w styczniu, gdyby te rozmowy co do nabycia parku były już finalizowane wcześniej można z państwem skonsultować, ale nie ma takich w ogóle w tej chwili rozważań. Jeśli chodzi o ten przetarg, to pan Jaros zaczął przygotowywać w formule takiego konkursu.  Ponieważ były głosy, czy nie można tego zrobić lokalnie, pan burmistrz zastanawia się nad formułą czy robić wykonanie oddzielnie i projektowanie oddzielnie. W przyszłym tygodniu pewnie zdecydujemy o tej specyfikacji i będą normalnie trwały działania – mówiła pani wiceburmistrz.

– Ja tak naprawdę nie rozumiem tego zaniepokojenia – zakończyła.

Zapewnienia wiceburmistrz nie do końca przekonały obecnych na spotkaniu. Padły pytania o stan negocjacji z PKP w sprawie przejęcia sąsiedniej działki oraz ewentualne plany budowy bloków przez deweloperów na tym obszarze. Kamil Przybyszewski apelował o pisemną deklarację, że skwer powstanie w zaplanowanym wcześniej miejscu, postulował też zawiązanie komitetu społecznego sprawującego pieczę nad realizacją tego projektu obywatelskiego. Wśród obecnych słychać było głośne uwagi „Jesteśmy zdeterminowani żeby cokolwiek mieć”, „Trzeba zadbać o tę Wólkę w końcu”.

Pojawił się też inny wątek, istotny dla mieszkańców Wólki a mianowicie koncepcja kładki nad torami. Mieszkańcy po raz kolejny wyrazili swoją wolę, aby połączenie z Zatorzem było właśnie tunelem, a nie kładką. W tej kwestii wiceburmistrz poinformowała, że burmistrz Kowalewski przy przedstawianiu koncepcji kładki ma zamiar rozmawiać z PKP, czy możliwe jest wykonanie tunelu.

JK

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

17
KOMENTARZE

1500
Mieszkaniec wólki

Jak Pan Burmistrz zacznie robić przetargi na projekty, uzgodnienia, to z tej kasy mało zostanie… Może na altankę i kilka ławek wystarczy ?!

Rysiek

Kot na urlopie, myszy harcują. Od poniedziałku w Ratuszu wszystko wróci do normy.

Z daleka

Panowie, co do sprawy pozwolenia budowy kładki przez PKP, musicie wiedzieć, że istnieje takie coś jak skrajnia kolejowa. Wyróżnia się aż 4 jej rodzaje- A,B,C,D- przy czym skoncentruje się na dwóch ostatnich: C i D . Skrajnia C – dla linii zelektryfikowanych z siecią górną dla nowych budowli ciężkich,
skrajnia D – dla linii zelektryfikowanych z siecią górną dla nowych budowli lekkich.
Przy czym wszystkie nowo powstałe obiekty w tym wiadukty, kładki i pozostałe urządzenia infrastruktury kolejowej nie mogę kolidować z ruchem kolejowym, ani go utrudniać. W tym przypadku zgoda PKP jest jak najbardziej uzasadniona.

Do Jarosa

Naczelniku Jar…, gdzie byles kiedy mieszkancy byli na wczorajszym spotkaniu ?
Czyzby pani Wice w przeslanym mailu zakazala Tobie pojawic sie na tym spotkaniu ?

Radny Bezradny

Ja proponuje aby Ratusz zapłacił za projekt przeniesienia Zalewu Ruda w miejsce skweru i pod tym zalewam zaplanuje się innowacyjny bezkolizyjny podwodny podziemny tunel pod torami. Skwer natomiast zostanie umieszczony nad torami gdzie bedzie pełnił funkcje małpiego ogrodu.Projekt wykona firma w drodze konkursu, ktorej jak dotąd najwiecej zamówionych przez Miasto prac ladowalo w koszu. Wykonaniem zadania zajmie się natomiast mlawska firma deweloperska, ktora wczesniej kupi działkę od PKP i zamieni się nią z Miastem na działkę na ktorej stoi obecnie Ratusz, ktory wyburzy. Celem tego zadania bedzie urządzenie w okresie zimowym na przeniesionym zalewie lodowiska dla Mieszkancow Mlawy. Środki na… Czytaj więcej »

Jarząbek

Ale żeś namotał 😀
Tyle, że zalew Ruda nie jest już na terenie miasta Mławy, a sąsiednich gmin.
Piotr Olszewski z wojtem z Iłowanie pozwolą na takie kombinacje

z bliska

Prosze Przewodniczących osiedli, aby trzymali Władze miasta bardzo krótko,bo z tlumaczeń Pani V-CE wynika że naprawdę w tym Ratuszu nie wiedzą co robi lewica a co czyni prawica, a jeśli w spotkaniu bierze udział Pani Pszczółkowska, to jest obawa że ta inwestycja może mieć problemy,—ma rację Pan Przybyszewski, na piśmie proszę, bo z tą władzą przy takim tłumaczeniu nic na gebę, chociaż mam obawy czy papier by pomógł.

zleżały pączek

coś tu jest mocno nie halo.. no o i gdzie był pan, który udzielał informacji? hehh

And

Dobre pytanie, gdzie był naczelnik wydziału? Pewnie przyszedł na spotkanie o godzinie 13. Ktoś tu kogoś robi w konia w ramach akcji zamiesz(k)aj w Mławie?

ZOSIA z PŁOCKA

Odnośnie kładki, to niby dlaczego miałoby się nie dać zrobić tunelu? panie burmistrzu? znów zwalanie swoich złych decyzji na kolej? że niby kolej stwierdziła, że tunel tam nie może powstać, bo tory jeszcze wpadną wraz z pociągiem do tego tunelu. Panie burmistrzu, w Warszawie jest metro i nie tylko w Warszawie.

do zośki

Jakbyś nie zauważyła to przypomnę – szlak kolejowy został wyremontowany przy dofinansowaniu unijnym a to wiąże się z 5 letnim okresem trwałości projektu i to nie jest widzi mi się burmistrza czy PKP. Unia daje kasę i stawia warunki.

oSa

Hallo, to ty się obudź. Kładka nie jest ingerencją w trwałość projektu a tunel jest? Może trochę logiki zamiast wciskania ciemnoty?

do osy

Czyzby? Kładka chyba raczej nie stykałaby się fizycznie z terenem „przy torowym” a tunel raczej jest, nie uważasz? – naruszona struktura terenu pod torami. Też bym wolał tunel bo byłoby zapewne mniej schodów do pokonania, pewnym sensie widok byłby bardziej estetyczny niż wystawiony gmach a przy paskudnej pogodzie piesi by nie mokli a rowerzyści mieliby łatwiejszy przejazd. Ale zabawny jest brak mózgu w Twoim przypadku. Wytykasz mi brak logiki – a swoją gdzie podziałeś?

oSa

Ignoranta nikt nie pobije w dyskusji. Może ekspercie zapoznaj się z informacją na stronie ratusza lub w mediach na czyim terenie zaprojektowana jest kładka i dlaczego PKP wyrażało zgodę na jej budowę. Może to coś ci wyjaśni. Choć teoria że niebo nad torami nie należy już do PKP należy uznać za ciekawą. Co na to koledzy ze szpitala?

do osy

Zabawny jesteś 🙂 „niebo nad torami nie należy już do PKP” – czyżby kładka miała być statkiem powietrznym? a tak na poważnie, jakbyś używał czegoś co nazywa się mózgiem (czego widać Ci brakuje) to byś wiedział że kładka stykała by się z ziemią która nie koniecznie jest objęta inwestycją PKP. I niewiem co na to „koledzy ze szpitala” bo nie znam Twoich znajomych ale pewnie Cie szukają żeby w Gostyninie im nudno samym nie było.

Think more

Słoma ci z butów wyłazi, cham zostanie chamem, choćby i w Oxfordzie nauki pobierał 😛

ZOSIA z PŁOCKA

Ech, mieszkańcy swoje, ratusz swoje.
Mieszkańcom Wólki przyśniła się pewnej nocy zmiana lokalizacji skweru i zaniepokojeni polecieli w te pędy do ratusza z prośbą o wyjaśnienie tego koszmarnego snu. Pan burmistrz stwierdził, że nie będzie tłumaczyć, bo to niegodne, zrzucił te niechlubne wyjaśnienia na swojego zastępcę), bo ona lepiej i wiarygodniej wygląda w roli wróżki. Wróżka powiedziała mieszkańcom, że ten sen oznacza iż żadnej zmiany lokalizacji skweru nie będzie, a więc uspokojony tłum się rozszedł do domów, a wróżka Aida z wróżem Maciejem przybili sobie piątkę.