Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Wielokrotnie zapowiadana i planowana przez władze miasta budowa dworca w okolicy Osiedla Książąt Mazowieckich od kilkunastu lat pozostaje w sferze deklaracji. Czy takie plany PKP oznaczają, że perspektywa budowy dworca Mława Miasto staje się wreszcie realna?
Spółka PKP SA przygotowuje się do przebudowy 464 dworców kolejowych w całej Polsce. Wśród dworców które mają być modernizowane na linii 9 na odcinku Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna Osobowa znalazła się również Mława Miasto. PKP zakłada finansowanie inwestycji ze środków unijnych, a więc kończyłyby się one do roku 2023.
Całość projektu dla tej linii obejmuje modernizację 10 dworców kolejowych: Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Prabuty, Pruszcz Gdański, Pszczółki, Susz, Szymankowo, Tczew, Mława Miasto oraz budowę nowego dworca w Pomiechówku. Szacowany termin publikacji ogłoszenia o zamówieniu studium wykonalności to 16 kwietnia, a planowana wartość – 1,9 mln zł.
Jaki będzie możliwy zakres inwestycji w Mławie ? Tego w tym momencie nie wiadomo. – Na tym etapie jest zbyt wcześnie, aby podawać więcej szczegółów dot. tej inwestycji – mówi Maciej Bułtowicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP S.A.
Zanim bowiem kolejarze przystąpią do opracowywania studium, prowadzone są konsultacje z władzami samorządowymi, pasażerami i lokalną społecznością. Jeżeli PKP uda się porozumieć z władzami miasta, to można spodziewać się, że niedługo w Mławie odbędą się warsztaty kreatywne dotyczące dworca w Mławie.
– Obecnie trwają rozmowy z władzami samorządowymi. W najbliższym czasie planujemy podpisanie stosownych porozumień z władzami miasta Mława. Na warsztaty przyjeżdżamy bez konkretnej wizji i koncepcji. Słuchamy co pasażerowie i społeczności lokalne mają do powiedzenia, jakie są potrzeby i jakie funkcje komercyjne i społeczne powinien mieć dworzec – informuje Maciej Bułtowicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP S.A.
Kolejnym etapem są konsultacje w formie dialogu społecznego, założeń projektowych wypracowanych w ramach warsztatów kreatywnych. Dopiero po tym etapie będzie wiadomo, jaki zakres inwestycji PKP będzie chciała zrealizować w obrębie dotychczasowego przystanku Mława Miasto.
Jak wiemy z przekazów medialnych władze miasta dotychczas obstają przy koncepcji budowy dworca zintegrowanego z wielkopowierzchniową galerią handlową budowanych na koszt prywatnego inwestora. Czy nowa inicjatywa PKP zmieni podejście władz do koncepcji budowy dworca? Zobaczymy.
Warto tu zauważyć, że propozycja PKP jest szansą dla Mławy, którą trzeba wykorzystać. Lepsze warunki dla podróżnych, to zachęta do większej powszechności korzystania z transportu kolejowego. Większy potok podróżnych, to argument dla przewoźników, którzy decydują, na jakich stacjach zatrzymują się ich pociągi. W Mławie bowiem wielokrotnie sygnalizowaliśmy problem marginalizacji miasta pod tym względem.
Oprócz budowy dworców PKP SA deklaruje również współpracę z samorządami w kilku obszarach. Chodzi np.o możliwości nieodpłatnego przekazywania nieruchomości, w szczególności gruntów z liniami kolejowym, na których realizowane będą lokalne przewozy pasażerskie, a także gruntów po zlikwidowanych liniach kolejowych, które są wykorzystywanie pod drogi lokalne, rowerowe i inne cele. Kolejny obszar dotyczy nieodpłatnego przekazywania nieczynnych dworów kolejowych, które otrzymują różne funkcje – głównie kulturalne. Propozycja obejmuje też zbywanie innych nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz samorządu. PKP chce też nieodpłatnie przekazywać niesprzedane zamieszkałe lokale mieszkalne i związaną z tym infrastrukturę techniczną.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
W tym roku mija 76 rocznica, trochę zapomnianego wydarzenia w powojennych dziejach Polski, którym było referendum „ ludowe”, przeprowadzone 30…
Reklama Jest w Mławie taka osoba, która wie wszystko najlepiej i bez której nic się nie podzieje. Żadna większa a…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Ciekawe co na to miejscy radni. Prawdopodobnie chcą przemilczeć temat, tak jak było z przejazdem kolejowym w ul. Kościuszki a potem będą zwalać winę na PKP. Ja przed najbliższymi wyborami w ramach ustawowego dostępu do informacji publicznej zażądam treść wymiany korespondencji pomiędzy UM a PKP. Burmistrzu okłamywać już dłużej nie możesz więc weź się do roboty i udowodnij, że masz j.ja.
niech budują , będzie blisko do stacji piechotą. jeszcze niech zrobią chodniki na Szreńskiej, będzie w obie strony elegancko