Oświetlenie wiaduktu na Wólce uszkodzili wandale
— 02/06/2016
Od dłuższego czasu wieczorem nad wiaduktem przy dworcu kolejowym panują zupełne ciemności i piesi poruszający się tam w godzinach nocnych nie czują się bezpieczni. O tej sprawie pisaliśmy już w Codzienniku. A przypomnijmy, że po zamknięciu przejazdu kolejowego przy ulicy Kościuszki właśnie ten wiadukt jest jednym z dwóch przejść pieszych na Wólkę.
Znamy już w tej sprawie stanowisko PKP S.A., które póki nie przekaże obiektu – w tym wypadku Mazowieckiemu Zarządowi Dróg Publicznych – odpowiada za jego stan techniczny. Według PKP za uszkodzenie oświetlenia odpowiadają wandale, gdyż uszkodzenie elementów zasilania jest mechaniczne.
– Kilkanaście dni temu przy wiadukcie miała miejsce awaria oświetlenia, pilnie zostały wymienione bezpieczniki i oświetlenie działało prawidłowo. Obecna awaria oświetlenia wiaduktu na Wólce jest wynikiem mechanicznego uszkodzenia elementów zasilania i przewodzenia dokonanego przez wandali. Tego rodzaju awaria nie podlega naprawie w ramach udzielonej przez Wykonawcę oświetlenia gwarancji. W związku z tym konieczne jest dodatkowe zamówienie na dokonanie pomiarów i naprawy oświetlenia. Trwa procedura wyłonienia wykonawcy robót. Prace zostaną wykonane w najbliższym możliwym terminie.
Aby zapewnić większe bezpieczeństwo podróżnym i zapobiegać aktom wandalizmu Polskie Linie Kolejowe na całej trasie od Warszawy do Gdyni, montują system monitoringu wizyjnego. Blisko 1500 nowych kamer stałych i obrotowych będzie obserwować perony, przejścia podziemne, wiadukty oraz windy na całej trasie. Monitoring pomoże w powstrzymywaniu i wykrywaniu sprawców niewłaściwych zachowań, prób kradzieży i dewastacji. Dodatkowe wsparcie zapewniają mobilne centra monitoringu, za pomocą których SOK na bieżąco kontroluje to, co dzieje się na terenach kolejowych.Na stacji Mława systemem monitoringu objęte zostaną perony, przejścia podziemne, wejścia do wind – w ilości 28 kamer, 2 kamery zostaną zainstalowane na budynku Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem kolejowym oraz 13 kamer przy infrastrukturze torowej stacji. Do końca roku, nie tylko Mława, ale cała trasa pomiędzy Warszawą a Gdynią będzie objęta monitoringiem – informuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespół prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
O aktach wandalizmu w Mławie pisaliśmy również kilkukrotnie w różnych sprawach. W przypadku mienia PKP być może monitoring ograniczy to zjawisko, choć jak wiemy na przykładzie monitoringu miejskiego, nie zawsze jest on skuteczny. To jeden aspekt. A swoją drogą może projektanci i wykonawcy obiektów użyteczności publicznej powinni przewidzieć bardziej skuteczne zabezpieczenia ochronne elementów newralgicznych?
JK
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]