Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Jeden z naszych czytelników nadesłał niedawno do redakcji opis niezbyt miłej przygody z kierowcą Mławskiej Komunikacji Miejskiej. W opisie zaznacza, że takie zachowania na szczęście nie są regułą wśród kierowców miejskich autobusów. Czytelnik wnosi jednocześnie kilka uwag, które warte są tego, by się nad nimi pochylić. Poniżej fragmenty listu nadesłanego do redakcji:
„Kilkukrotnie podróżując autobusem miejskim byłem świadkiem sytuacji, gdy po naciśnięciu przycisku „stop” znajdującego się w autobusie kierowca nie zatrzymał się, a jeśli już się zatrzymuje, to nie chce otwierać tylnych drzwi autobusu – pomimo, że proszą go o to pasażerowie, którzy chcą wysiąść na danym przystanku. (…) Do obsługi linii miejskich non stop są przydzielani nowi kierowcy. Czy nie może być to stały zespół? (…) Zastanawiam się, jak to będzie wyglądać, gdy na ulice Mławy wyjadą 3- drzwiowe autobusy, co ma nastąpić już 15 lutego. Czy nadal będziemy się wszyscy gnieździć wchodząc pierwszymi drzwiami, żeby się „odbić”, a „miły” pan kierowca będzie nam kazał wysiadać pierwszymi drzwiami? Czy może wreszcie zainstalowane zostaną jakieś czytniki, przy każdym wejściu do autobusu umożliwiające „odbicie się”? Być może wreszcie należałoby ustalić jasne i klarowne zasady, że kierowca autobusu jest zobowiązany zatrzymać się na przystanku po naciśnięciu przycisku „stop” i otworzyć drugie, a w przypadku większych autobusów drugie i trzecie drzwi autobusu? (…) Być może należy uświadomić decydentów, że obowiązek wsiadania pierwszymi drzwiami w przypadku dużych autobusów nie zda egzaminu, bo zajmuje to wiele więcej czasu, niż w przypadku gdy wymiana pasażerów odbywa się przy użyciu wszystkich dostępnych drzwi w pojeździe?”
O stanowisko w kwestiach podnoszonych przez czytelnika poprosiliśmy przedsiębiorstwo Mobilis Group, którego mławski oddział obsługuje komunikację miejską.
– Wszyscy kierowcy pracujący na rzecz Mobilis Group mają obowiązek przestrzegania jasnych zasad i procedur związanych z kulturą osobistą, kulturą jazdy, zatrzymywaniem się czy też otwieraniem drzwi. W przypadkach takich jak opisany przez pasażera, jeżeli tylko otrzymujemy informacje dotyczące potencjalnych uchybień lub też zauważamy je w ramach podejmowanych kontroli, natychmiast reagujemy na sytuację, włącznie z odsunięciem danej osoby od wykonywania pracy.
W przypadku wszystkich przejazdów kierowcę obowiązują jasne procedury. Po zatrzymaniu pojazdu na przystanku ujętym w rozkładzie jazdy, ma on obowiązek otwarcia obydwu par drzwi, aby umożliwić swobodne wyjście pasażerów z pojazdu. Z kolei pasażer wsiadający do pojazdu zobowiązany jest do wchodzenia do pojazdu przednimi drzwiami w celu zarejestrowania na bileterce karty Mławiaka.
Liczba kierowców jest uzależniona od potrzeb związanych z obsługą przejazdów. Regularnie analizujemy sytuację i podejmujemy odpowiednie decyzje kadrowe. Obecnie komunikację miejską w Mławie obsługuje podstawowa ekipa kierowców oraz, w razie potrzeby, kierowcy dedykowani do obsługi innych zadań. Rozważamy również możliwość wydzielenia przez PKS w Mławie S.A. dodatkowych kierowców, którzy będą obsługiwali komunikację miejską – odpowiada Biuro Prasowe Mobilis Sp. z o.o.
W przytoczonej odpowiedzi wskazany jest zakres obowiązków kierowcy związanych z kulturą jazdy, pozostaje jednak obowiązek pasażera do wsiadania przednimi drzwiami, w celu odbicia karty Mławiaka. Procedury są więc określone. Czy w przypadku autobusów trzydrzwiowych obowiązek wsiadania przednimi drzwiami nie będzie rzeczywiście nadmiernie utrudniał płynność ruchu pasażerów? Zachęcamy czytelników korzystających z MKM do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Znawcy tematu wiedzą, że chcąc dowieźć ciężarówką towar do marketu budowlanego pod adresem Graniczna 9 należy skorzystać z ulicy Brukowej….
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Jechałam całkiem niedawno linią nr 1 MKM po raz pierwszy. Przez krótki czas mojej podróży kierowca 2 razy korzystał z telefonu komórkowego, trzymając go w jednej ręce a drugą prowadził autobus… skręcając po wąskich ulicach osiedlowych. Nie wierzyłam w to co widziałam.. Kierowca, bez zestawu słuchawkowego?!.Nie wspomnę o samej jeździe. Zgadzam się całkowicie z wypowiedzią tropiciela.
Ta karta mlawiaka okazywana w autobusach miejskich nie ma sensu. Miedzy innymi po to została zorganizowana komunikacja aby zmniejszyć ruch samochodowy. Po co wiec na terenie miasta sprawdzać w autobusie jej posiadanie? Wtedy nie bedzie żadnego problemu z otwieraniem drzwi i wsiadaniem do autobusów a budżet na utrzymanie komunikacji i tak jest z góry ustalony.
w 100% się zgadzam. Tym bardziej, że komunikacja jest darmowa.
Tropiciel, trafnie oceniłeś pasażerów MKM. Tak, są to buraki.
Mam nadzieję, że to tylko sarkazm z Twojej strony do komentarza „tropiciela”,
bo jeśli tak określasz ludzi, którzy jeżdżą MKM, to sam jesteś… burakiem…
Żal mi Cię. Jesteś zgorzkniałym i złym człowiekiem-burakiem i proszę nie próbuj mnie prowokować do dyskusji, bo uważam ten temat za zamknięty.
Jeszcze raz: żal mi Cię.
Kierowcy jeżdżący MKM mogliby się nauczyć jeździć płynnie, bo jeżdżą jakby wozili ziemniaki lub buraki.
Gwałtownie hamują, nie zwalniają płynnie przed progami , zakręty biorą bez większej zmiany prędkości. Pasażerowie, ci siedzący mają ok, ale ci stojący muszą dobrze się trzymać obiema rękoma, żeby się nie wywrócić lub nie wpaść na współpasażera w trakcie nagłego hamowania przed progiem, przejściem dla pieszych, światłami czy też zakrętem.
Bardzo prosi się o przeszkolenie kierowców i w tym zakresie, a tych co tego nie potrafią się nauczyć przesunąć na samochody ciężarowe i trzymać ich z dala od autokarów i przewozu ludzi, a nawet jakichkolwiek istot żywych.
No cóż, Podróżniku, Mława to specyficzne miasto.
Wstawiasz wózek z tyłu i lecisz do przodu odbić swoją legitymację :”Porządnego Mławianina”, tylko najpierw musisz iść do kierowcy i poprosić o otwarcie tych tylnych drzwi. Nie ma nic ot tak sobie..
Kierowca nie obniży Ci pomostu dla wózka, żebyś się nie męczył, dlaczego? – bo mu się nie chce albo… nie umie.
Widziałem matki z dziećmi w wózkach i niestety musiały targać swoje wózki, bo kierowca im łaskę zrobił, że otworzył tylne drzwi. No, biedne matki też nie wiedzą nawet, że kierowca może obniżyć pomost i są bardzo wdzięczne kierowcy jeśli ten otworzy im tylne drzwi, na wyraźną prośbę.
A jak maja pierwszymi drzwiami wsiadać osobyniepełnosprawne i matki z wózkami?
dupa z tego