Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie

Poświąteczna rzeczywistość. 106 pracowników PKS otrzyma wypowiedzenia


Od lewej: Mirosław Zbrzezny, Waldemar Dubiński

Po decyzji zarządu spółki Mobilis o likwidacji PKS Mława tego nie dało się uniknąć. Kierowcy, pracownicy działu technicznego oraz administracji wkrótce otrzymają oficjalne wypowiedzenie umów o pracę. Ogółem z zakładu odejdzie 133 osoby, z czego 106 zatrudnionych było na podstawie umowy o pracę. Zakładowa „Solidarność” prowadziła jeszcze przed świętami negocjacje z zarządem spółki, w celu uzyskania jak najkorzystniejszych warunków odpraw dla zwalnianych pracowników.



– Komisja zakładowa NSZZ Solidarność podpisała z zarządem spółki porozumienie w sprawie uzyskania przez pracowników nie tylko odpraw przysługujących z kodeksu pracy, ale też świadczeń dodatkowych. Szczegółów porozumienia nie chcę jednak ujawniać – mówi przewodniczący KZ NSZZ „Solidarność” w PKS Mława Mirosław Zbrzezny.

– Pomimo upadku firmy, widzimy nadal szansę dla pracowników. Mławskim rynkiem przewozów interesują się trzy firmy. Uważamy, że najkorzystniejszy wariant to znalezienie oferenta, który nie tylko przejmie linie, ale także i pracowników – dodaje Przewodniczący Zbrzezny.

O tym, że losy mławskiego PKS-u mogły się potoczyć zgoła inaczej przypomina Waldemar Dubiński – zastępca przewodniczącego Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”.

– Przed prywatyzacją spółek PKS Płocku, Mławie, Ciechanowie, Ostrołęce, Mińsku Mazowieckim i Przasnyszu, które w czerwcu 2010 r. sprywatyzował rząd PO-PSL, a zakupił je Mobilis, toczyły się rozmowy z marszałkiem Struzikiem. Solidarność proponowała, żeby samorząd województwa zbudował sieć przewozów na Mazowszu, będącą uzupełnieniem i dopełnieniem przewozów kolejowych. Wówczas PKS-y były w różnej kondycji, ale np. Mława miała wypracowane około 2 mln zysku netto. Marszałek powołał specjalny zespół i ostatecznie uznał, że to nieopłacalne, chociaż myśmy proponowali, żeby przejąć 5 PKS-ów, a zespół analizował przejęcie 11 – wspomina Waldemar Dubiński.

– Teraz dla lokalnych samorządów pozostał problem, a starosta ma zadania, a nie ma żadnego majątku, który mógłby otrzymać w drodze komunalizacji – dodaje Dubiński.

Tu na marginesie można dodać, że w tamtym czasie o komunalizację przedsiębiorstwa PKS w Ostrołęce starały się samorządy Ostrołęki, Ostrowii Mazowieckiej i Wyszkowa. Prywatyzacja PKS-ów doczekała się też kontroli NIK oraz CBA, ale obie instytucje nie dopatrzyły się w niej nieprawidłowości.

JK

Udostępnij:
Media Expert Mława
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

5
KOMENTARZE

avatar
1500
Benio mlawa
Gość
Benio mlawa

Dalej głosujcie głupcy za po lub PSL te (wymoderowano) to nawet jakby mogli to i straż by sprywatyzowali….

DIABEŁ
Gość
DIABEŁ

My Mławianie WIEMY KTO ROZWALIŁ TE WSZYSTKIE ZAKŁADY .PIEKŁO NA NICH CZEKA.

Green
Gość
Green

PKS kupiła firma, nie wiem jak napisać żeby nie być na cenzurowanym, żydowska, czy też izraelska, ale wiadomo o co chodzi, już w momencie kupna była na straty, widocznie komuś chodziło o to żeby to się rozpadło po czasie

rodzic
Gość
rodzic

Państwu nauczycielom za stresowanie dzieci za nielegalne korki wręczyć też bilety tylko wilcze.

LAKI LUK
Gość
LAKI LUK

Tych co rozwalili Zakłady mięsne, Hydrofory ZUD MLECZARNIĘ PKS FABRYKĘ OBUWIA SMOŁA NA TACZKI I WYJAZD Z MŁAWY.