Poświąteczna rzeczywistość. 106 pracowników PKS otrzyma wypowiedzenia
— 23/04/2019
Od lewej: Mirosław Zbrzezny, Waldemar Dubiński
Po decyzji zarządu spółki Mobilis o likwidacji PKS Mława tego nie dało się uniknąć. Kierowcy, pracownicy działu technicznego oraz administracji wkrótce otrzymają oficjalne wypowiedzenie umów o pracę. Ogółem z zakładu odejdzie 133 osoby, z czego 106 zatrudnionych było na podstawie umowy o pracę. Zakładowa „Solidarność” prowadziła jeszcze przed świętami negocjacje z zarządem spółki, w celu uzyskania jak najkorzystniejszych warunków odpraw dla zwalnianych pracowników.
– Komisja zakładowa NSZZ Solidarność podpisała z zarządem spółki porozumienie w sprawie uzyskania przez pracowników nie tylko odpraw przysługujących z kodeksu pracy, ale też świadczeń dodatkowych. Szczegółów porozumienia nie chcę jednak ujawniać – mówi przewodniczący KZ NSZZ „Solidarność” w PKS Mława Mirosław Zbrzezny.
– Pomimo upadku firmy, widzimy nadal szansę dla pracowników. Mławskim rynkiem przewozów interesują się trzy firmy. Uważamy, że najkorzystniejszy wariant to znalezienie oferenta, który nie tylko przejmie linie, ale także i pracowników – dodaje Przewodniczący Zbrzezny.
O tym, że losy mławskiego PKS-u mogły się potoczyć zgoła inaczej przypomina Waldemar Dubiński – zastępca przewodniczącego Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”.
– Przed prywatyzacją spółek PKS Płocku, Mławie, Ciechanowie, Ostrołęce, Mińsku Mazowieckim i Przasnyszu, które w czerwcu 2010 r. sprywatyzował rząd PO-PSL, a zakupił je Mobilis, toczyły się rozmowy z marszałkiem Struzikiem. Solidarność proponowała, żeby samorząd województwa zbudował sieć przewozów na Mazowszu, będącą uzupełnieniem i dopełnieniem przewozów kolejowych. Wówczas PKS-y były w różnej kondycji, ale np. Mława miała wypracowane około 2 mln zysku netto. Marszałek powołał specjalny zespół i ostatecznie uznał, że to nieopłacalne, chociaż myśmy proponowali, żeby przejąć 5 PKS-ów, a zespół analizował przejęcie 11 – wspomina Waldemar Dubiński.
– Teraz dla lokalnych samorządów pozostał problem, a starosta ma zadania, a nie ma żadnego majątku, który mógłby otrzymać w drodze komunalizacji – dodaje Dubiński.
Tu na marginesie można dodać, że w tamtym czasie o komunalizację przedsiębiorstwa PKS w Ostrołęce starały się samorządy Ostrołęki, Ostrowii Mazowieckiej i Wyszkowa. Prywatyzacja PKS-ów doczekała się też kontroli NIK oraz CBA, ale obie instytucje nie dopatrzyły się w niej nieprawidłowości.
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
Dalej głosujcie głupcy za po lub PSL te (wymoderowano) to nawet jakby mogli to i straż by sprywatyzowali….
DIABEŁ
6 lata temu
My Mławianie WIEMY KTO ROZWALIŁ TE WSZYSTKIE ZAKŁADY .PIEKŁO NA NICH CZEKA.
Green
6 lata temu
PKS kupiła firma, nie wiem jak napisać żeby nie być na cenzurowanym, żydowska, czy też izraelska, ale wiadomo o co chodzi, już w momencie kupna była na straty, widocznie komuś chodziło o to żeby to się rozpadło po czasie
rodzic
6 lata temu
Państwu nauczycielom za stresowanie dzieci za nielegalne korki wręczyć też bilety tylko wilcze.
LAKI LUK
6 lata temu
Tych co rozwalili Zakłady mięsne, Hydrofory ZUD MLECZARNIĘ PKS FABRYKĘ OBUWIA SMOŁA NA TACZKI I WYJAZD Z MŁAWY.
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Wdrożyliśmy RODO, aby jeszcze lepiej chronić i zabezpieczyć Twoje dane osobowe. Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.AkceptujęDowiedz się więcej
Polityka cookie
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dalej głosujcie głupcy za po lub PSL te (wymoderowano) to nawet jakby mogli to i straż by sprywatyzowali….
My Mławianie WIEMY KTO ROZWALIŁ TE WSZYSTKIE ZAKŁADY .PIEKŁO NA NICH CZEKA.
PKS kupiła firma, nie wiem jak napisać żeby nie być na cenzurowanym, żydowska, czy też izraelska, ale wiadomo o co chodzi, już w momencie kupna była na straty, widocznie komuś chodziło o to żeby to się rozpadło po czasie
Państwu nauczycielom za stresowanie dzieci za nielegalne korki wręczyć też bilety tylko wilcze.
Tych co rozwalili Zakłady mięsne, Hydrofory ZUD MLECZARNIĘ PKS FABRYKĘ OBUWIA SMOŁA NA TACZKI I WYJAZD Z MŁAWY.