Poranny koszmar z przejazdem przez tory
— 05/10/2023
Wraca, a właściwie cały czas jest obecny problem z przejezdnością w godzinach szczytu głównych ciągów drogowych w naszym mieście. Ostatnio na ten problem znów zwrócił uwagę jeden z czytelników, który wjeżdża do Mławy Wiaduktem Szreńskim. Wskazuje nawet jakie rozwiązanie można by zastosować.
„Od czasu likwidacji przejazdu na Batalionach ciężko jest dojechać do Mławy ulicą Podmiejską od strony Łomi. Codziennie trzeba stać w korkach. Prosimy władze o rozwiązanie problemu. Wydaję mi się, że najlepszym rozwiązaniem było by wybudowanie ronda łączącego ulicę Podmiejską od strony Batalionów, Podmiejskiej od strony Szreńskiej oraz wyjazdy z miasta wiaduktem” – pisze czytelnik.
Na razie jednak samorządy zarządzające tymi drogami takich planów nie mają. Niedługo jednak wybory parlamentarne, a w przyszłym roku samorządowe. Może to dobry temat do programów kandydatów?
red.
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
Mława jest miastem w którym jest wiele niedoprecyzowanych inwestycji. Logistyka miasta tu wcale nie funkcjonuje. Zamiast cieszyć się że jest dużo inwestorów (deweloperow) przecież to sciaga mieszkańców a co za tym idzie podatników. Miasto powinno być za tym i współpracować z takimi inwestorami szukać najlepszych rozwiązań. Ale czego tu chcieć od miasta. Nie wspomnę nawet o nowych chodnikach na ulicach gdzie są pasy a nie ma nawet zjazdu tylko stopień porażka. Albo chodniki do nikąd i brak przejść by kontynuować trasę chodnikiem …
Deweloperzy budujący bloki to raczej nie ten kierunek w mieście, które nie dba o rozwój miasta w ogóle. Miasto winno zadbać o infrastrukturę, o odpowiednie miejsca rekreacji dla mieszkańców I o ściągnięcie do miasta inwestorów dających ludziom pracę, żeby na rynku pracy powstała konkurencja i żeby ludzie mogli żyć godnie, a nie tyrać za najniższą krajową. Gdyby nie obcokrajowcy, którzy są spoza Unii i u siebie w kraju zarabiają grosze, Mława byłaby miastem wyludniającym się, miastem emerytów, rencistów i sklepikarzy. Ostatnio chyba strasznie dużo mamy w Mławie oprócz Ukraińców tych na tych kupowanych wizach pracowniczych (Azja, Bliski Wschod, Afryka), czyż nie tak fani pis? – bo to nie wina Tuska. 😀
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie przejście podziemne dla pieszych na Kościuszki.Dzieci pójdą spacerkiem do szkół a do rynku byłoby około 10-15 min spacerkiem.
Szkoda , że ludzie nie mówią głośno o tym….
Przejście dla pieszych to za mało, chyba że ludzie zaczną dbać o swoje zdrowie i swoją kondycję fizyczną i tak jak w niektórych państwach zachodnich przesiądą się z aut na rowery lub zaczną używać częściej nóg. No ale do tego potrzeba jeszcze dobrze skomunikowanych ścieżek rowerowych, a tych w Mławie jest totalny brak.
Dziś większość tych z aut chętnie by pojechało autem z kanapy przed telewizorem do własnego WC. Może Polacy to w końcu zrozumieją, że nie tylko podcinają gałąź na której siedzą ale i niszczą własne zdrowie jeżdżąc wszędzie autem. To odwożenie (i przywozenie także) dzieci do szkoły i to często nawet dorosłych dzieci, albo dzieci które mają do szkoły kilkaset metrów jest chore.
A może lokalna pani poseł, co to „z nami nie tylko przed wyborami” coś na to poradzi? Przecież wszystkim pomaga, wszystkim doradzi, od ust sobie odejmie, żeby tylko nam się lepiej żyło.
Lokalna pani poseł co to jest z nami nie tylko przed wyborami to chyba ma tego samego specjalistę d/s PR co i burmistrz
– tak samo się migdali do elektoratu
– ma ten sam fałszywy uśmiech
– uwielbia błysk fleszy i oko kamery, umie się dobrze ustawić do nich
Lata po wszystkich imprezach jak nakręcona i traktuje je jak wybieg dla modelek, byle się zaprezentować w nowym ciuchu kupionym za nasze pieniądze. Jest cala jak lalka barbi, tzn. Sztuczna, nie ładna. Sztuczna od stóp do czubka głowy, nawet jej wypowiedzi są bardzo sztuczne, o bilbordach nie wspomnę, bo na nich jest okropnie przerysowana.
Ona jest posłanką, która pracuje? Czy raczej imprezowiczką?
Lokalna pani poseł winna dostać złote nożyce do przevinania wstęg, bo także ja jest na każdym otwarciu drogi, chodnika, itp.itd., tak samo jak poseł Zieliński:
https://fb.watch/nw7W0vBnVF/
To tacy spece od nożyczek, w pisie pełno takich specjalistów 😀
Mławska młodzieży weź dobry przykład od innych i uhonoruj panią cicholską tak jak na to zasłużyła.
Problem rozwiąże tylko tunel na Kościuszki ale władz miasta to nie obchodzi
Problem już rozwiązany bo nie ma paliwa na stacjach paliw
Paliwo jest, tylko dystrybutory Orlenu zaczęły się psuć, po wyborach przestaną się psuć jak ceny obajtek czyli PIS podniesie.
Tyle że to nie ten temat.
Tunel na Kościuszki ma być przecież tylko dla pieszych, a więc problemu nie rozwiąże.
Ile było już projektów przejścia i przejazdu na Kościuszki? Ile naszych pieniędzy bunio wyrzucił w błoto dorabiajając jakiegoś projektanta i mamiąc mławian?
W Mławie wszystkie prace drogowe są prowadzone na odp..l. Ulica Żwirki (pozapadane studzienki, parkingi przed pasami, brak dobrze oświetlonych przejść dla pieszych. Ulica Grzebskiego – tak jak by przy remoncie nie można było ronda poprawić. Ulica Lelewela – wykonanie same OK., ale projekt zwężenia ulicy masakra. Skrzyżowanie Żwirki – Piłsudskiego te światła to jakieś nieporozumienie w szczególności lewoskręty. Każda ulica po 2-3 miesiącach od remontu ma pozapadane studzienki lub jest rozpruwana bo ktoś czegoś nie wykonał. Czemu w PL wszelki media podziemne nie mogą być prowadzone śladem chodnika. Wiadomo na Państwowej posadzie to tylko co najwyżej grozi odwołanie za popełnione błędy żadnych innych konsekwencji. Burmistrz też na państwowej posadzie więc jedyne konsekwencje to odwołanie go. Żadnych innych konsekwencji. Jeszcze powie że Ciężko Pracuje. Szkoda słów na osoby które rządzą Mława. Wybory na pewno będę głosować na tych co nie byli jeszcze u władzy.
Kolego-masz 100% racji. problem polega na tym, że roboty drogowe nie są należycie nadzorowane w trakcie prac, oraz że nikt, powtarzam nikt!!! czy to w urzędzie miasta, czy to w starostwie – nie robi przeglądów w trakcie eksploatacji takiej drogi oraz przed końcem gwarancji, i firmy pseudo drogowe to wykorzystują. przykład: Al. Św. Wojciecha – I etap – na chodnikach, ścieżce rowerowej i jezdni rośnie zielsko!!!!
poza tym na stanowisku wydziału inwestycji jest nauczyciel fizyki, a nie inżynier. Inżynier, który by trzymał wszystkich i wszystko krótko za mordę!!
jaki problem zrobić lewoskręt jadąc ul. kopernika w stronę piłsudskiego? żaden, przesuwasz pas o 1-1.5 w lewo i masz lewoskręt, oraz kierunek jazdy na wprost i prawoskręt, trzeba tylko chcieć, a nie trzymać paluszka w duu pie burmistrzowi!!!
wiadukt szreński, od samego początku powinny być ronda na początku i na kńcu, inie byłoby korków, ale burmistrz i ijego świta miała to w duu pie!!! czy się stoi czy sie leży pensja co miesiąc się należy, po co sie męczyć i myśleć, aby poprawić życie mieszkańcom!
Takie rondo powinno również powstać na skrzyżowowaniu z Sienkiewicza. Miasto wybudowało al. Św Wojciecha i jak zwykle nie przewidziało że tym samym zwiększy się ruch A na tym skrzyżowaniu robi się często masakrycznie.
Rondo tylko by tam wieksze zagrożenie spowodowało. Od samego początku było wiadomo, że zaprojektowana trasa to ogromne nieporozumienie. Gdyby choć raz ktoś pociągnął do odpowiedzialności projektanta to skończyłoby się takie projektowanie. W sumie tylko budowa tunelu podziemnego na Kościuszki w obecnej sytuacji miałaby sens bo rozładowałaby korki. I oczywiście absolutnie zrezygnowanie z kolejnego poronionego pomysłu zwężenia ul Kościuszki, które przecież też jest już w planach. Wiadukt Szreński i tak już jest bardzo niebezpieczny. Zbudowanie rond (2 bo przed wiaduktem też jest niewiele lepiej i są ciągle wypadki) i tak byłoby bardzo niebezpieczne. Raz że jest tam i z jednej i z drugiej strony spadek, tiry by nie dawały rady odpowiednio wyhamowywać i na rondzie mogłyby się wywracać, dwa że mała ilość miejsca nie pozwala na wybudowanie sensownego szerokiego i bezpiecznego ronda.
A kiedy skończą budować nowe bloki na Podmiejskiej będzie jeszcze gorzej, bo wprowadzą się tam setki ludzi. Chociaż do tego jeszcze daleko bo deweloper ma gigantyczne opóźnienie.
A co ze zjazdem z wiaduktu szreńskiego w ul. Sienkiewicza? Co prawda miejsca jest tam mało, ale aż się prosi o rondo, choćby symboliczne.
Toż się o*pier*olcie jush od nas. My budujemy tera pumtracki i skateparki a nie jakieś staromodne ronda.
staromodne ronda chyba konczyles gimnazjum
Myślenie boli. I Sienkiewicza i Szreńska i Podmiejska oraz sam wiadukt to własność Starostwa Powiatowego. Pan Rakowski ma te drogi pod sobą. Noe szczuj na pumptrack bo widzę z okien ile tam dzieci jest i korzysta. I tu burmistrzowi trzeba podziękować.
Więcej bloków tam postawić na pewno pomorze…
Co ma piernik do wiatraka? Ludzie z Łomii nie dojeżdżają do pracy, a mieszkańcy domów jednorodzinnych? Rondo byłoby idealnym rozwiązaniem.
Sty gdzie mieszkasz? W ziemiance ?
O co chodzi z tym Pomorzem?
Przykładowo – ul. Warszawska przed światłami starej E7 mocno się korkuje. Ba i ten stan utrzymuje się co najmniej do szkoły podstawowej, a nawet do ronda. O dziwo dzieje się tak tylko przed godziną 8 rano. A przed szkołami ciężko na parkingu palec wcisnąć! Od dawna już nie widziałem, aby jakieś dzieci szły do szkoły pieszo. Oczywiście są marginalne przypadki, a kiedyś (lata temu) korków nie było takich, a i dzieciaków tłumy na chodnikach…
A ja jeżdżę rowerem i w żadnych korkach nie stoję
Ponad miesiąc temu zgłosiłem tą sprawę posłance PiS z naszego terenu, nieodpowiedziała.
Ponad 4 miesiące temu zgłosiłem m.in. tą sprawę radnemu wojewodzkiemu i kabdydatowi na posła z PSL, niestety ani be ani me nieodpowiedział.
Teraz już wiem na kogo nie głisować.
Zapytaj się kurnikarzy, na nich zagłosuj.
Masz na myśli tych z PSLu? Rzeczywiście tylko nieliczni z nich nie mają kurników bo to dobry biznes. Zwłaszcza, że zgody wydaje UMWM w osobie Marszałka Województwa z PSL. Dlatego tak nie lubi powiatu mławskiego bo ludzie protestują przeciwko zasyfianiu powietrza.
Dopóki będzie opłacalny biznes z kirnikami przemysłowymi, dopóty będzie smród.
PIS to ma wszystko gdzieś.
Evie Cicholskiej? Oj! A może Jolasia Karpińska coś obieca?