Czytelnicy pytają co powstanie przy Podmiejskiej
— 06/04/2022
Wiadomo już jaka inwestycja planowana jest przy ulicy Podmiejskiej, w pobliżu zjazdu z wiaduktu Szreńskiego. Ma tam powstać stacja paliw i samochodowa myjnia. Inwestor rozpoczął już w tej sprawie urzędowe procedury. Burmistrz wydał decyzję środowiskową i zwolnił inwestora z konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach to pierwszy krok dla inwestora planującego inwestycję i o taką właśnie decyzję inwestor w tym przypadku wystąpił w czerwcu 2021 r. W karcie informacyjnej przedsięwzięcia można przeczytać, że na nieuzbrojonej, nie posiadającej dostępu do drogi publicznej działce powstanie budynek stacji paliw, wiata stacji, dwu stanowiskowa myjnia, oraz powstaną zbiorniki: paliwowe oraz LPG. Stacja będzie czynna całodobowo. Inwestor analizując w karcie ewentualne oddziaływanie inwestycji na otoczenie przyjmuje, że zakres oddziaływania zamyka się w granicach działki.
Ponieważ taka inwestycja zalicza się do tych, wobec których sporządzenie raportu może nie być wymagane, Burmistrz Miasta Mława wystąpił do właściwych instytucji o opinie. Potrzebę opracowania raportu oddziaływania na środowisko stwierdził jedynie Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Mławie. PPIS uznał, że taką konieczność uzasadnia bliskie usytuowanie inwestycji od budynków sąsiednich nieruchomości. Taki raport pozwoliłby na ocenę wpływu inwestycji na stan środowiska oraz zakres i skalę negatywnego oddziaływania na zdrowie i warunki życia ludzi z otoczenia. Inne stanowisko zajęły za to Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska oraz Wody Polskie. Te instytucje uznały, że nie ma konieczności sporządzania raportu oddziaływania na inwestycję.
W związku z powyższym Burmistrz Miasta Mława w listopadzie 2021 roku wydał decyzję o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko tej inwestycji. Taka decyzja otworzy inwestorowi złożenie wniosku o pozwolenie na budowę.
JK
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
Dokładnie w tym miejscu powstają obecnie 4 bloki i ma powstac stacja paliw Total. Po drugiej stronie powstaje Nowy koncept Castorama Smart, podobna otworzyli w Świnoujściu… A wracajac do tej inwestycji stacji paliw to według mnie będzie jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w mieście. Po stronie podmiejskiej 12 bloków i stacja z myjnia. Wszytko bezpośrednio przy wjeździe na wiadukt. Po drugiej stronie Castorama,centrum handlowe, nowe bloki. Ruch będzie niebotyczny po obydwu stronach wiaduktu.
wyprowadź się na wieś
Nie ma obowiązku sporządzenia raportu i burmistrz skwapliwie z tego skorzystał, mimo opinii Inspektora Sanitarnego. Chyba Inspektor miał jakieś obawy, skoro tak opiniował, No ale wiadomo – NASZ BURMISTRZ jak zawsze, nie dla dobra mieszkańców a inwestorów.
Lepszą lokalizacją stacji byłyby okolice przyszłej obwodnicy zachodniej, kawałek dalej w stronę Łomii, a tak to będa zjeżdżać z obwodnicy samochody i tak już zakorkowaną Podmiejską.
Ciekawe też, co będzie z przedłużeniem do wiaduktu ulicy Kolejowej, obiecywanym od lat wielokrotnie przez Kłamczuszka, inwestycji wpisanej zresztą w Studium Uwarunkowań.
A co będzie w niebieskim budynku widocznym z wiaduktu przy nowo budowowanych blokach?
castorama
brakuje tu stacji, ale zastanawiam się, jak będą wyjeżdżać samochody ,tu i tak robią się korki, chociaż, podkreślam, stacja by się przydała, no i parking dla dojeżdżających pociągami, jak np.w Legionowie
Parking super sprawa, ale w Mławie powiedzą że się nie opłaca.
zwykły kowalski może zapomnieć o takiej inwestycji, ciągle rzucane kłody przez UM Mława przy wydawaniu zwykłej decyzji o warunkach zabudowy dla domku mieszkalnego, ale jak składa wniosek deweloper mławski to na wszystko dostanie zgodę. gdzie w tym miejscu stacja paliw, wśród budynków mieszkalnych jednorodzinnych, torów kolejowych i zabudowy wielorodzinnej, ale w Mławie, co niektórzy wszystko otrzymują, dramat!!!!
Miki, jeżdże po wielu miastach w Polsce i wszędzie widzę stacje paliw blsko bloków, zabudowań jednorodzinnych. Nie demonizuj – bo jeśli jest wydana zgoda to na pewno zgodnie z polski prawem.
ale zgodnie z prawem nie oznacza, że zgodnie z racjonalnym i prospołecznym myśleniem. Prawo na ogół tworzą przy biurkach legislatorzy – prawnicy. Brakuje wizji lokalnej, która rozjaśniłaby umysły osobom decydującym o pozwoleniach lokalizacyjnych.
zgadza się, tylko czy to jest zgodne z przepisami – wiem że nie, poza tym inwestor to lokalny deweloper, a wiemy jak burmistrz „żyje” z deweloperami….dopowiedz sobie sam
i jeszcze jedna sprawa – bardzo ważna: na początku wiaduktu i na jego końcu powinna by wykonane ronda, gdzie był burmistrz i „fachowcy” z UM Mława, że tego nie wymusili na PKP, na etapie uzgadniania i projektowania wiaduktu?????
poizdrawiam
Przecież ta informacja była już pół roku temu na innym lokalnym portalu……Rozgorzała wówczas dyskusja (tak przy okazji) o Castoramie powstającej przy C.H. Stacja Mława.
Już nawet jest znana marka tej stacji paliw.
Czy to pewne, ze powstaje tam Castorama? Mowią tez, ze przeniesiony ma byc tam Caerfur?
Tak pewne. Otwarcie Castoramy 1lipca
A na miejscu Carrefoura 15 czy 11-to piętrowe budynki?
jaka?
Nowy koncept Castorama Smart, podobna otworzyli w Świnoujściu.
Redakcjo, gdzie informacja o 45mln, które zostały z 2021 roku? Dlaczego jesteście nie obiektywni?
Robic sobie kampanie wyborczo kosztem uchodźców. Wstyd
Bo to propaganda, poznaj zasady finansów publicznych to zrozumiesz czym jest nadwyżka budżetowa
Dowiesz się na pewno po wszystkim jak pieniądze zostaną rozdysponowane—chociaż wątpię aby Pani Rzecznik o tym poinformowała !! — A tak przy okazji a może tak z tych pieniędzy Pan Burmistrz pokusił się o realizację postulatów mieszkańców którzy mieszkają po drugiej stronie torów — po prostu chodzi o budowę tunelu na przedłużeniu ulicy KOŚCIUSZKI !!! —bo czy zawsze wszystko musi być realizowane z wolą DEVELOPERÓW ????
Te bloki w pobliżu powinny być wyższe (jakieś 11-15 pięter) bo zaczyna tam się robić coraz ciaśniej. Trzeba też pomyśleć o parkingu przy peronach od tej właśnie strony. To byłby niezły wariant gdy pociągi opóźnione a jest mróz lub deszcz można by przeczekać w aucie na „pobliskim parkingu” przy peronie od strony Łomii. Niestety nikt z wydziału komunikacji z Ratusza o tym nie pomyśli.
A o potrzebnej w tym miejscu przy peronie ogrzewanej poczekalni to nie będę się rozwodził, bo Ratusz ma problem z wyobraźnią prostych przedsięwzięć a co dopiero z czymś takim.
Parking super sprawa. Co do ogrzewanej poczekalni na peronach to ratusz w tej kwestii ma mało do powiedzenia, sprawę należy skierować do PKP PLK które odpowiadają za infrastrukturę kolejową.
Jeśli mogli pobudować nieudany dysfunkcyjny dworzec to mogą i poczekalnię, tylko, że ona by była strzałem w dziesiątkę. Zgadzam się natomiast, że peron to teren PKP PLK i zgody na to nie dostaną, chyba, że PKP sama to pobuduje a a argumenty ku temu są i to bardzo sensowne. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by taką poczekalnię pobudowano kilka kroków dalej już na terenie nie należącym do PKP. Taka poczekalnia mogłaby mieć też wydzieloną część dla młodzieży dojeżdżającej. Wówczas to i Starostwo mogłoby sypnąć groszem a nie tylko Ratusz naprawiający swój błąd lokalizacyjny. Jednakże wolałbym, żeby nie szukano pieniędzy w kieszeniach ludzi z naszego powiatu a bardziej pokręcili głową i porozumieli się w tym zakresie z PKP.
A parking tam to podstawa, bez tego ani rusz i od tego trzeba zacząć. Z tym, że parking przy peronach a nie gdzieś w oddali w polu, bo znów wyjdzie z tego parking ale dysfunkcyjny.
Co do poczekalni na terenie nienależącym do PKP miasto mogło by zbudować. Jednak i ja i Pan doskonale zdajemy sobie sprawę że ratusz przychylny kolei nie jest.
Jeśli PKP PLK zgodziły by się wybudować przy peronie 2 taką poczekalnię to zgłosiły by się również inne miejscowości że dlaczego Mława a nie powiedzmy Modlin.
Do programu 200 prezydenckich przystanków została zakwalifikowana Mława Miasto jednak w konsultacjach UM Mława nie wrzał w nich udziału.