Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Spośród ośmiu samorządów ubiegających się w subregionie ciechanowskim o środki na projekty w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (tzw. RIT) Mława znalazła się na przedostatnim miejscu pod względem wartości złożonych projektów. Za nami znalazł się jedynie powiat pułtuski.
Liderem pod względem ilości i wartości złożonych projektów w naszym regionie jest oczywiście gmina miejska Ciechanów. Wartość projektów założonych przez nich projektów opiewa na kwotę niemal 141,2 mln zł, Mława ubiega się o 13,5 mln zł.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w swoim założeniu przyjmują, że samorządy w ramach utworzonych na całym Mazowszu subregionów wspólnie wypracowywać będą projekty tworzące zintegrowaną całość. Liderem koordynującym prace jest zawsze dawne miasto wojewódzkie. W naszym przypadku tym koordynatorem jest miasto Ciechanów, a subregion obejmuje powiaty ciechanowski, pułtuski, płoński, mławski i żuromiński.
W ramach przyjętego już przez zarząd województwa planu inwestycyjnego dla subregionu ciechanowskiego, główny nacisk położony został na działania związane m.in. z rewitalizacją terenów zdegradowanych, budową dróg rowerowych, termomodernizacją budynków komunalnych i użyteczności publicznej czy przebudową infrastruktury drogowej. W sumie na ten cel w całym województwie przeznaczono ponad 950 mln zł.
Projekty zgłoszone w ramach RIT mają mieć zintegrowany charakter, to znaczy, że będą to grupy (tzw. wiązki) projektów, które wspólnie rozwiążą jakiś problem i jednocześnie wesprą rozwój subregionu. Aby uzyskać dofinansowanie, projekty będą startować w konkursach ogłaszanych specjalnie dla RIT (objętych tzw. OSI problemowymi, czyli obszarami strategicznej interwencji). Startowanie w tych konkursach nie zamyka drogi do ubiegania się o środki unijne w ramach innych naborów – otwartych dla wszystkich.
Do tej właśnie formuły ubiegania się o środki unijne Mława złożyła dwa projekty. Pierwszy z nich opiewający na kwotę 5 mln zł mieści się w wiązce projektów ograniczających niską emisję. Tu zaplanowana jest budowa między innymi dwóch obiektów parkingowych dla samochodów typu „Park&Ride” oraz dwóch obiektów dla rowerów „Bike&Ride”, położonych w pobliżu przystanków kolejowych. Przewidywana jest też budowa ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i infrastruktury służącej komunikacji miejskiej.
Drugi projekt o wartości 8,5 mln zł mieści się w wiązce projektów dotyczących poprawy spójności komunikacyjnej, społecznej i gospodarczej i dotyczy najzwięźlej mówiąc budowy „Alei św. Wojciecha”, czyli ulicy łączącej ulicę Sienkiewicza z ulicą Kościuszki wzdłuż torów kolejowych.
Powiat mławski zaplanował trzy projekty, o łącznej wartości prawie 37,8 mln zł. Wszystkie trzy mieszczą się w wiązce projektów dotyczących poprawy spójności komunikacyjnej, społecznej i gospodarczej. Tu powiat planuje pozyskać środki na budowę dwóch dróg. Jedna łączy krajową „siódemkę” z Dąbkiem i dalej Konopkami. Druga dotyczy przebudowy drogi Bogurzynek – Mdzewo. Trzecim projektem jest budowa Centrum Edukacji Zawodowej Energii Odnawialnej przy mławskiej „budowlance”.
Na razie nie ma jeszcze ogłoszonych terminów konkursów, które tak ostatecznie zweryfikują plany samorządowców w naszym subregionie.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
W tym roku mija 76 rocznica, trochę zapomnianego wydarzenia w powojennych dziejach Polski, którym było referendum „ ludowe”, przeprowadzone 30…
Reklama Jest w Mławie taka osoba, która wie wszystko najlepiej i bez której nic się nie podzieje. Żadna większa a…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Aleja Św. Wojciecha. No, no, no. Miasto wybuduje, za „unijne” pieniądze, drogę prywatnemu inwestorowi. Od wiaduktu który nie powinien w tym miejscu powstać, do wiaduktu … eee. No tak, tam nie ma wiaduktu.
I to wszystko, także, za pieniądze mieszkańców Zatorza. Oczywiście pośrednio, „unijne”.
Drżyjcie mieszkańcy Mławy, wyobraźnia naszych włodarzy jest niczym nieograniczona.
Co prawda rzeczywistość trochę skrzeczy, a mieszkańcy Zatorza jacyś tacy niezadowoleni.
A tu tyle wysiłku włożono by układ komunikacyjny Mławy był taki funkcjonalny. 🙂
A ta Aleja jak się ma do wiadukt… ups wyobrażenia wiaduktu. To przed, po … ups zapomniałem zamiast.
To jest nasz Miś, to znaczy droga, to jest Aleja. no nie ukrywajmy kabaret.
Ratusz nie ma zamiaru pozyskiwać pieniędzy na drogi, bo będzie je budował w partnerstwie prywatnym np. ze spółką pana A
CieCHAMÓW. I wszystko jasne.
No co tu winien jest Ciechanów, że Mławie się nie chciało
widać miasto nie ma dobrych i gotowych projektów do złożenia i dlatego dali co mieli
Co się dzieje ? Analizy, projekty za grube tysiące z naszych kieszeni, i takie efekty ?
To nie są efekty, tylko propozycje. A pieniadze dzieli Ciechanow. Komentarz administratora jest nieprofesjonalny, żeby nie rzec tendencyjny. Większośc projektów z subregionu nie spełnia kryteriów konkursowych.
No raczej się mylisz. pieniądze dzieli Struzik
Nalezaloby pozyskac pieniadze na zadanie z zakresu poprawy spojnosci komunikacyjnej Zatorza z pozostalo czescia miasta.
Ale radni wola budowac sobie Aleje nie swietego Wojciecha, ale Aleje Donikad.
My mieszkancy musimy wreszcie dac do zrozumienia, ze w miescie jest stos innych a zarazem waznych inwestycji, ktore czekaja od lat.
Wracajac do tematu, Mlawa wypada blado w pozyskiwaniu srodkow.
Indolencja wladz, czy jakies inne rzeczy stoja za takim obrotem spraw. Tego nie wiem.