Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Szkolenia Inkubator Mława profesjonalny opiekun
kupimy twoje auto
Logo

Mława znów na bocznicy?


Jest kilka okresów w roku, kiedy korzystanie ze wszystkich możliwych środków komunikacji cieszy się ponadprzeciętnym zainteresowaniem. Do tych okresów bez wątpienia należą Święta Bożego Narodzenia, które właśnie mamy za sobą. Po świętach pozostają już tylko codzienne dojazdy np. do pracy i z powrotem.

Jeden z czytelników zwrócił nam uwagę na obowiązujący od niedawna nowy rozkład jazdy pociągów, mówiąc oględnie – niezbyt korzystny dla Mławy. W listopadzie ubiegłego roku, pisaliśmy też o podobnym problemie z rozkładem. Dopiero od czerwca i to po interwencji władz miasta i powiatu niektóre pociągi zaczęły zatrzymywać się w Mławie.

– Chciałbym zwrócić uwagę na nowy rozkład pociągów PKP Intercity, gdyż niestety jak to bywa, jest on niekorzystny dla Mławy. Pociąg IC Neptun, o który w zeszłym roku toczyła się batalia niestety ponownie nie zatrzyma się w Mławie. W kierunku Gdańska będzie on jeździł 2 godziny później co sprawia, że będzie kompletnie niekonkurencyjny.

Dziwi mnie także fakt, że PKP Intercity nie zdecydowało się na postój wieczornego pociągu TLK Rataj w kierunku Gdańska. Pociąg ten zatrzyma się za to w Prabutach, Suszu czy Pruszczu Gdańskim. Czemu akurat Mława została wytypowana jako „miasto bez postoju”?

Nie rozumiem także faktu braku postoju chociaż jednego pociągu pendolino, który zatrzymuje się we wszystkich miastach podobnej wielkości na trasie z Warszawy do Gdańska. Po zmianie rozkładu pojawią się pociągi, które nie będą miały jakiegokolwiek postoju między Warszawą a Gdańskiem. Chociaż jeden z tych pociągów mógłby się zatrzymać w Mławie. Gdyby rozkład jazdy pendolino był dostosowany do podróżnych jadących w stronę Gdańska czy Krakowa myślę, że znalazłoby się wielu podróżnych  – pisze czytelnik.

Czym kierowało się PKP ustalając taki właśnie rozkład jazdy i dlaczego wymienione przez czytelnika pociągi nie zatrzymają się w Mławie próbowaliśmy się dowiedzieć u źródła. Jednak rzecznik prasowy PKP Intercity motywów tych decyzji nie wyjaśnił, podając w zamian z jakich połączeń można korzystać oraz, że na etapie planowania rozkładu władze miasta nie zgłaszały żadnych postulatów.

– Mieszkańcy Mławy mogą codziennie skorzystać z trzech bezpośrednich połączeń z Trójmiastem. Wieczorny dojazd z Mławy do Gdańska, zapewnia połączenie IC Orłowicz (relacji Kraków – Olsztyn) z przesiadką w Działdowie na skład TLK Rataj. Ze względu na dużą liczbę pociągów na trasie do Gdańska, aby zapewnić najlepsze możliwy czas podróży, PKP Intercity zdecydowało o ograniczeniu liczby postojów niektórych swoich składów, szczególnie, że oba połączenia jadą w podobnych godzinach – przyjazd pociągu IC Orłowicz do Działdowa 21:27, odjazd składu TLK Rataj 21:34. Cała podróż do Gdańska, z przesiadką w Działdowie, zajmuje około dwóch godzin, czyli jest to wynik porównywalny z czasem w jakim pokonują tę trasę bezpośrednie połączenia.

PKP Intercity w najbliższym czasie nie planuje zmian w siatce połączeń Pendolino. Jak wynika z analiz ruchu, potoki pasażerów korzystających ze stacji w Mławie nie są wystarczające dla uruchomienia postojów pociągów EIP w tej miejscowości. Zatrzymania w miastach pomiędzy Działdowem, a Gdańskiem zapewniają skomunikowania w kierunku innych regionów kraju.

Od nowego rozkładu jazdy PKP Intercity, czyli od 11 grudnia, Mława zyska nowy pociąg TLK Karpaty. Skład będzie kursować z Gdyni do Zakopanego i Przemyśla, w weekendy również do Krynicy Zdrój i Zagórza. Dodatkowo pociąg TLK Kormoran będzie miał wydłużoną trasę do Bielska-Białej. Wcześniej skład kończył swój bieg w Katowicach. Ponadto Mława zyska nowe połączenie obsługiwane przez pojazd Flirt3. Pociąg IC Mazury pojedzie w relacji Olsztyn – Łódź. Natomiast zamiast składu TLK Słowiniec pojedzie TLK Pobrzeże, z tą różnicą, że dojedzie do Krakowa a nie tylko do stolicy – wyjaśnia Cezary Nowak rzecznik prasowy PKP Intercity S.A.

Wygląda więc na to, że nie doczekamy się prędko postoju Pendolino w Mławie, a i pośpiesznymi też nie jest najlepiej.

JK

Pin It
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

7 - liczba komentarzy w artykule "Mława znów na bocznicy?"

avatar
888
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
Zenek
Gość

Myślę, że i długo nie doczekamy się dworca zintegrowanego,który obiecały władze miasta.Czekamy więc na nowe władze po wyborach.

Mieszkaniec sztuk 1
Gość

masz problem?

lka
Gość

Nie od dziś dziwi mnie zestawienie tras pociągów, a zwłaszcza Pendolino. W drodze do Katowic zatrzymuje się na superstacji Włoszczowa! Nie wiem , gdzie logika ? Mława była zawsze na uboczu i zapewne długo nie zmieni się wiele.

Mieszkaniec sztuk 1
Gość

Jak Ci coś nie pasi to idz do Pani Basi co w kiblach światło gasi

Seniorka
Gość

Przyjazne i czyste miejsce. Mila tez na stacji jest obsluga.

Senior
Gość

Rzeczywiście przyjazne i czyste miejsce. Zwłaszcza te pomazane sprayem ściany w tunelu i nie tylko

Mikolaj
Gość

Piekna stacja. Jak ze snow.

wpDiscuz