Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Społeczna Szkoła Podstawowa Wyspianum Mława rekrutacja
Logo

Prawidłowe oznakowanie jezdni to bezpieczna jazda


Plebiscyt Najlepszy Radny Miasta Mlawa biezacej kadencji Radni Mlawa glosowanie
sliderPrawidłowe oznakowanie, zarówno pionowe jak i poziome jest bardzo istotne dla ruchu drogowego. Zarówno dla kierowców jak i dla pieszych ma zapewnić bezpieczny sposób poruszania się po drodze. Nie stosowanie się kierowców do oznakowania, może skutkować również mandatem karnym.
Na problem właściwego oznakowania poziomego jezdni w Mławie zwrócił uwagę radny Michał Pol na  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miasta Mława w dniu 26.02.2016 r.
2

Skrzyżowanie ulic Piłsudskiego, Szpitalnej i Zuzanny Morawskiej

- Podczas wykonywania codziennych zajęć w zawodzie instruktora nauki jazdy spostrzegam przypadki kontrowersyjnych i niewłaściwych oznaczeń znakami drogowymi poziomymi jezdni w Mławie – mówi Michał Pol.
 Jako najbardziej kolizyjne i utrudniające ruch pojazdów Michał Pol wymienił skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicami Zuzanny Morawskiej i Szpitalną.
 - Znaki poziome oznaczone na jedni ( znak P21 - powierzchnia wyłączona) czynią te skrzyżowanie kolizyjnym i utrudniają ruch pojazdom jadącym od ulicy Zuzanny Morawskiej i skręcającym w lewo w ulicę Piłsudskiego przy równoczesnym ruchu pojazdów poruszających się od ulicy Szpitalnej i skręcającym w lewo w ulicę Piłsudskiego.
 Skrzyżowanie to przy obecnym oznaczeniu jest bardzo kolizyjne doprowadza do wielu niebezpiecznych sytuacji poprzez różne interpretacje i zachowania kierujących. Niekiedy można też napotkać na frustrację ze strony kierujących. Dochodzi również do przypadków chwilowych blokowań ruchu na tym skrzyżowaniu – uważa radny.
 Za nieprawidłowe uznaje również oznakowanie poziome skrzyżowań ulicy Szpitalnej z Anny Dobrskiej, ulicy Szpitalnej z Wojska Polskiego, ulicy Szpitalnej ze Storczykową.
 - Znaki drogowe poziome, w tym przypadku pojedynczą linią ciągła jest niezgodna z obowiązującymi przepisami. Takie oznaczenie nie powinno wystąpić na drodze dwukierunkowej. Zgodnie z rozporządzeniem linia ciągła rozdziela pasy ruchu o tych samych kierunkach jazdy, czyli takie oznaczenie odpowiada drogom jednokierunkowym – zwraca uwagę Michał Pol.
 Uzupełnienie zgłoszonych uwag stanowią wnioski:
 - W sprawie skrzyżowania ulicy Zuzanny Murawskiej z ulicą Piłsudskiego i ulicą Szpitalną potrzebne jest podjęcie działań zmierzających do zmiany organizacji ruchu i wyznaczenie pasów ruchu upłynniających przejazd pojazdów na tym skrzyżowaniu, jak też w jego obrębie.
 - Odnośnie oznaczeń znakami poziomymi dojazdów do skrzyżowań ulic przedstawionych we wcześniejszej treści pisma (tj. ulicy Szpitalnej z ulicą Anny Dobrskiej, ulicy Szpitalnej z ulicą PCK, ulicy Szpitalnej z ulicą Wojska Polskiego, ulicy Szpitalnej z ulicą Storczykową). Powinno się niezwłocznie zmienić oznaczenie na jezdni na prezentowanych dojazdach do skrzyżowań od strony usytuowania znakiem drogowym pionowym B-20 „STOP”.
JK

87

Udostępnij:
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

15 - liczba komentarzy w artykule "Prawidłowe oznakowanie jezdni to bezpieczna jazda"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
As
Gość

Uwagi o oznakowaniu dróg słuszne, jeszcze należałoby napisać o dziurach i odpadających łatach

Has
Gość

Wreszcie ktoś zauważył i wniósł stosowne uwagi. Słuszna publikacja tematu na portalu.
Przy tak skomunikowanym świecie nie można sobie pozwolić na stwarzanie dodatkowych utrudnień.
Czy to w postacie mylnego oznakowania, czy kolizyjnego oznakowania skrzyżowań.
Dziś dąży się do tego aby zminimalizować i odejść od skrzyżowań kolizyjnych na rzecz bezkolizyjnych.
Popieram dążenie do poprawy bezpieczeństwa na drogach, a taki zamiar widzę w opublikowanym artykule.

Piotr
Gość

Rzeczowy, konkretny i godny uwagi artykul. Poleciłem znajomym.

AS
Gość
Nie ośmieszaj się Pan ! Chcesz sobie zrobić darmową reklamę ? Obszar wyłączony z ruchu został tam zaznaczony w taki sposób żeby samochód ciężarowy mógł bez obawy się „złamać”. Owszem trochę utrudnia to skręt z drogi podporządkowanej ale zacznijmy od tego, że skrzyżowanie ma asymetrię osiowości ul. Szpitalnej względem z.Morawskiej. Uważam, żę Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miasta Mława nie jest odpowiednim miejscem do takich postulatów. Masz Pan uwagi to je zgłoś to odpowiedniego organu, który się tym zajmuje. A czy Pan ma plac manewrowy czy jak pozostali wypuszcza Pan ludzi którzy nie mieli do czynienia z samochodem na… Czytaj więcej »
Rafal
Gość

Panie, czy Pan z konia spadł? Skrzyżowanie o którym mowa jest bardzo kolizjNe. Codziennie tedy jeżdżę i uwagi są jak najbardziej na miejscu. Piszesz Pan z zazdrości czy się nie znasz?

M.
Gość

Jeżeli chodzi o wjazdy to nie widziałem, aby ktoś tam parkował. Wykorzystanie infrastruktury drogowej do zawracania jaką jest wjazd bramę jest jak najbardziej słuszne. Jeżeli nie masz Pan pojęcia o prawie o ruchu drogowym i obowiązujących rozporządzeniach, aktach prawnych to proszę zasięgnąć porad specjalistów tej dziedzinie 🙂

AS
Gość
A teraz wyobraźmy sobie sytuację kiedy nie ma „zebry” , nie działa sygnalizacja świetlna i pojazd skręcający w lewo z ulicy Szpitalnej zatrzymuje się zgodnie z KD przy osi jezdni tuż przed skrzyżowaniem a jadący prawidłowo samochód ciężarowy chcąc skręcić w lewo z ulicy Piłsudskiego w Szpitalną nie może się zmieścić gdyż pojazd stoi za blisko tej krawędzi (obszar wyłączony z ruchu jest tu zasadny). Nawiązując jeszcze do pojazdów nauki jazdy – notorycznie widzę jak kursant stwarza zagrożenie w ruchu np. kiedy to skręcając w lewo wjeżdża nie na swój pas jazdy (pod prąd ścina zakręt) a instruktor nie reaguje… Czytaj więcej »
M.
Gość

Nic nie ma mowy w artykule o ulicy Pilsudskiego. Wskazana jest ulica Szpitalna i Zuzanny Murawskiej i to na tych ulicach powinno się dokonać zmian.

AS
Gość

„Jako najbardziej kolizyjne i utrudniające ruch pojazdów Michał Pol wymienił skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicami Zuzanny Morawskiej i Szpitalną.” Mam problemy ze wzrokiem ?

Troskliwy
Gość

Problemów ze wzrokiem nie masz, ale z m…, Pan Pol wyjaśnił dlaczego, że chodzi o poziome oznakowanie i ma rację.

M.
Gość

Jeżdżę tam codziennie. Masz problem z interpretacja. Ewidentnie z opisu wynika, że „problem” występuje przy wjeździe na skrzyżowanie od ulic Zuzanny Morawskiej i Szpitalnej.

AS
Gość

Wszystko się zgadza, a ja interpretuję to dlaczego tam jest ta „zebra” na ulicy Morawskiej i Szpitalnej ! No ale jak widać nie rozumiecie …

M.
Gość

Powtarzam. Od takiego typu skrzyżowań odchodzi się. Ze względu na ich kolizyjnoSC. Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego to podstawa, w tym konkretnym przypadku powinno się zmienić organizacje aby o to zadbać. Na tym uciął dalsze spekulacje i dyskusje w tym oczywistym temacie.

AS
Gość

Kto wspominał o zawracaniu ? Art. 49 par. 2 ust. 1 KD mówi o zakazie postoju. Będę miał okazję to zamieszczę zdjęcia. Odnośnie skrzyżowania ulic Szpitalnej i Piłsudskiego to znawcy aktów prawnych niech określą czy pojazdy skręcające w lewo z ulicy Szpitalnej powinny minąć się prawymi czy lewymi bokami z pojazdem skręcającym również w lewo z ulicy Morawskiej ?

Rafal
Gość

Wyraźnie jest opisane w artykule. Przy takim oznakowaniu jest to skrzyżowanie kolizyjne. Pojazdy przy respektowaniu linii poziomych powinny zajeżdżać za siebie prży sKrecie w lewo. Od takich skrzyżowań odchodzi się. U nas w Mlawie jakoś nikt nie reagowal. Kiedy ktoś się zainteresował to jakieś zbędne komentarze. Jeżeli jesteś fachowcem to polecam zostać instruktorem lub egzaminatorem.

wpDiscuz