Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Zawkrze zarządzenie wspólnotami
Logo

Prawidłowe oznakowanie jezdni to bezpieczna jazda


sliderPrawidłowe oznakowanie, zarówno pionowe jak i poziome jest bardzo istotne dla ruchu drogowego. Zarówno dla kierowców jak i dla pieszych ma zapewnić bezpieczny sposób poruszania się po drodze. Nie stosowanie się kierowców do oznakowania, może skutkować również mandatem karnym.
Na problem właściwego oznakowania poziomego jezdni w Mławie zwrócił uwagę radny Michał Pol na  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miasta Mława w dniu 26.02.2016 r.
2

Skrzyżowanie ulic Piłsudskiego, Szpitalnej i Zuzanny Morawskiej

- Podczas wykonywania codziennych zajęć w zawodzie instruktora nauki jazdy spostrzegam przypadki kontrowersyjnych i niewłaściwych oznaczeń znakami drogowymi poziomymi jezdni w Mławie – mówi Michał Pol.
 Jako najbardziej kolizyjne i utrudniające ruch pojazdów Michał Pol wymienił skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicami Zuzanny Morawskiej i Szpitalną.
 - Znaki poziome oznaczone na jedni ( znak P21 - powierzchnia wyłączona) czynią te skrzyżowanie kolizyjnym i utrudniają ruch pojazdom jadącym od ulicy Zuzanny Morawskiej i skręcającym w lewo w ulicę Piłsudskiego przy równoczesnym ruchu pojazdów poruszających się od ulicy Szpitalnej i skręcającym w lewo w ulicę Piłsudskiego.
 Skrzyżowanie to przy obecnym oznaczeniu jest bardzo kolizyjne doprowadza do wielu niebezpiecznych sytuacji poprzez różne interpretacje i zachowania kierujących. Niekiedy można też napotkać na frustrację ze strony kierujących. Dochodzi również do przypadków chwilowych blokowań ruchu na tym skrzyżowaniu – uważa radny.
 Za nieprawidłowe uznaje również oznakowanie poziome skrzyżowań ulicy Szpitalnej z Anny Dobrskiej, ulicy Szpitalnej z Wojska Polskiego, ulicy Szpitalnej ze Storczykową.
 - Znaki drogowe poziome, w tym przypadku pojedynczą linią ciągła jest niezgodna z obowiązującymi przepisami. Takie oznaczenie nie powinno wystąpić na drodze dwukierunkowej. Zgodnie z rozporządzeniem linia ciągła rozdziela pasy ruchu o tych samych kierunkach jazdy, czyli takie oznaczenie odpowiada drogom jednokierunkowym – zwraca uwagę Michał Pol.
 Uzupełnienie zgłoszonych uwag stanowią wnioski:
 - W sprawie skrzyżowania ulicy Zuzanny Murawskiej z ulicą Piłsudskiego i ulicą Szpitalną potrzebne jest podjęcie działań zmierzających do zmiany organizacji ruchu i wyznaczenie pasów ruchu upłynniających przejazd pojazdów na tym skrzyżowaniu, jak też w jego obrębie.
 - Odnośnie oznaczeń znakami poziomymi dojazdów do skrzyżowań ulic przedstawionych we wcześniejszej treści pisma (tj. ulicy Szpitalnej z ulicą Anny Dobrskiej, ulicy Szpitalnej z ulicą PCK, ulicy Szpitalnej z ulicą Wojska Polskiego, ulicy Szpitalnej z ulicą Storczykową). Powinno się niezwłocznie zmienić oznaczenie na jezdni na prezentowanych dojazdach do skrzyżowań od strony usytuowania znakiem drogowym pionowym B-20 „STOP”.
JK

87

Pin It
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

15 - liczba komentarzy w artykule "Prawidłowe oznakowanie jezdni to bezpieczna jazda"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
As
Gość

Uwagi o oznakowaniu dróg słuszne, jeszcze należałoby napisać o dziurach i odpadających łatach

Has
Gość

Wreszcie ktoś zauważył i wniósł stosowne uwagi. Słuszna publikacja tematu na portalu.
Przy tak skomunikowanym świecie nie można sobie pozwolić na stwarzanie dodatkowych utrudnień.
Czy to w postacie mylnego oznakowania, czy kolizyjnego oznakowania skrzyżowań.
Dziś dąży się do tego aby zminimalizować i odejść od skrzyżowań kolizyjnych na rzecz bezkolizyjnych.
Popieram dążenie do poprawy bezpieczeństwa na drogach, a taki zamiar widzę w opublikowanym artykule.

Piotr
Gość

Rzeczowy, konkretny i godny uwagi artykul. Poleciłem znajomym.

AS
Gość
Nie ośmieszaj się Pan ! Chcesz sobie zrobić darmową reklamę ? Obszar wyłączony z ruchu został tam zaznaczony w taki sposób żeby samochód ciężarowy mógł bez obawy się „złamać”. Owszem trochę utrudnia to skręt z drogi podporządkowanej ale zacznijmy od tego, że skrzyżowanie ma asymetrię osiowości ul. Szpitalnej względem z.Morawskiej. Uważam, żę Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miasta Mława nie jest odpowiednim miejscem do takich postulatów. Masz Pan uwagi to je zgłoś to odpowiedniego organu, który się tym zajmuje. A czy Pan ma plac manewrowy czy jak pozostali wypuszcza Pan ludzi którzy nie mieli do czynienia z samochodem na… Czytaj więcej »
Rafal
Gość

Panie, czy Pan z konia spadł? Skrzyżowanie o którym mowa jest bardzo kolizjNe. Codziennie tedy jeżdżę i uwagi są jak najbardziej na miejscu. Piszesz Pan z zazdrości czy się nie znasz?

M.
Gość

Jeżeli chodzi o wjazdy to nie widziałem, aby ktoś tam parkował. Wykorzystanie infrastruktury drogowej do zawracania jaką jest wjazd bramę jest jak najbardziej słuszne. Jeżeli nie masz Pan pojęcia o prawie o ruchu drogowym i obowiązujących rozporządzeniach, aktach prawnych to proszę zasięgnąć porad specjalistów tej dziedzinie 🙂

AS
Gość
A teraz wyobraźmy sobie sytuację kiedy nie ma „zebry” , nie działa sygnalizacja świetlna i pojazd skręcający w lewo z ulicy Szpitalnej zatrzymuje się zgodnie z KD przy osi jezdni tuż przed skrzyżowaniem a jadący prawidłowo samochód ciężarowy chcąc skręcić w lewo z ulicy Piłsudskiego w Szpitalną nie może się zmieścić gdyż pojazd stoi za blisko tej krawędzi (obszar wyłączony z ruchu jest tu zasadny). Nawiązując jeszcze do pojazdów nauki jazdy – notorycznie widzę jak kursant stwarza zagrożenie w ruchu np. kiedy to skręcając w lewo wjeżdża nie na swój pas jazdy (pod prąd ścina zakręt) a instruktor nie reaguje… Czytaj więcej »
M.
Gość

Nic nie ma mowy w artykule o ulicy Pilsudskiego. Wskazana jest ulica Szpitalna i Zuzanny Murawskiej i to na tych ulicach powinno się dokonać zmian.

AS
Gość

„Jako najbardziej kolizyjne i utrudniające ruch pojazdów Michał Pol wymienił skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicami Zuzanny Morawskiej i Szpitalną.” Mam problemy ze wzrokiem ?

Troskliwy
Gość

Problemów ze wzrokiem nie masz, ale z m…, Pan Pol wyjaśnił dlaczego, że chodzi o poziome oznakowanie i ma rację.

M.
Gość

Jeżdżę tam codziennie. Masz problem z interpretacja. Ewidentnie z opisu wynika, że „problem” występuje przy wjeździe na skrzyżowanie od ulic Zuzanny Morawskiej i Szpitalnej.

AS
Gość

Wszystko się zgadza, a ja interpretuję to dlaczego tam jest ta „zebra” na ulicy Morawskiej i Szpitalnej ! No ale jak widać nie rozumiecie …

M.
Gość

Powtarzam. Od takiego typu skrzyżowań odchodzi się. Ze względu na ich kolizyjnoSC. Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego to podstawa, w tym konkretnym przypadku powinno się zmienić organizacje aby o to zadbać. Na tym uciął dalsze spekulacje i dyskusje w tym oczywistym temacie.

AS
Gość

Kto wspominał o zawracaniu ? Art. 49 par. 2 ust. 1 KD mówi o zakazie postoju. Będę miał okazję to zamieszczę zdjęcia. Odnośnie skrzyżowania ulic Szpitalnej i Piłsudskiego to znawcy aktów prawnych niech określą czy pojazdy skręcające w lewo z ulicy Szpitalnej powinny minąć się prawymi czy lewymi bokami z pojazdem skręcającym również w lewo z ulicy Morawskiej ?

Rafal
Gość

Wyraźnie jest opisane w artykule. Przy takim oznakowaniu jest to skrzyżowanie kolizyjne. Pojazdy przy respektowaniu linii poziomych powinny zajeżdżać za siebie prży sKrecie w lewo. Od takich skrzyżowań odchodzi się. U nas w Mlawie jakoś nikt nie reagowal. Kiedy ktoś się zainteresował to jakieś zbędne komentarze. Jeżeli jesteś fachowcem to polecam zostać instruktorem lub egzaminatorem.

wpDiscuz