Belgijska firma BZEN wybuduje w Ciechanowie na działkach kupionych od miasta fabrykę rowerów elektrycznych. 2 lutego informację w tej sprawie ogłosili prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński oraz założyciel i prezes BZEN Pierre Detry.
Firma BZEN zajmuje się produkcją wysokiej jakości, superlekkich, wygodnych, stylowych rowerów elektrycznych. Jednoślady są projektowane dla europejskich klientów. Głównymi rynkami zbytu są Niemcy i Belgia. Komponenty produkowane są głównie na terenie Europy.
– Fabryka rowerów elektrycznych w Ciechanowie powstanie przy ul. Kolonia Niechodzka. Nowy zakład pracy, który będzie zatrudniał m.in. wysoko wykwalifikowaną kadrę, będzie neutralny dla środowiska. Nie będzie generował emisji CO2, nie będzie emitował hałasu, nie będzie wytwarzał chemikaliów – informuje ciechanowski magistrat.
– Po ponad dwóch latach spotkań, uzgodnień i dobrej współpracy możemy ogłosić świetną informacje dla Ciechanowa. Decyzję o lokalizacji tego biznesu właśnie u nas traktujemy jako docenienie potencjału rozwojowego Ciechanowa. Do tego jest to olbrzymia szansa na lokalną specjalizację w innowacyjnej branży elektromobilności. Inwestycja wpisuje się w profil naszego miasta, stawiającego na ekologię, budowę ścieżek rowerowych i zieloną energię – mówi prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński.
Działki o powierzchni 1,2153 ha, znajdujące się w obszarze osiedla „Przemysłowe”, na których powstanie inwestycja zostały wystawione przez miasto na sprzedaż w przetargu ograniczonym do podmiotów, które uzyskały decyzję o wsparciu ze strony Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Miasto wspierało inwestora w procesie uzyskiwania decyzji. BZEN kupił nieruchomości od ratusza za 771 tys. zł.
– Do tej pory nasze ultralekkie pojazdy elektryczne produkowaliśmy wyłącznie w małej manufakturze. Świetnie przyjęły się na wymagających rynkach, gdzie rower jest bardzo popularnym środkiem lokomocji. Teraz zdecydowanie zwiększamy wolumen produkcji. Chcieliśmy, by nowa fabryka była zlokalizowana w Europie, a nie np. w Chinach. Nie pędzimy ślepo za zyskiem, skrupulatnie szukaliśmy miejsca, które będzie odpowiednie i spójne z założeniami naszej firmy. Wybraliśmy Ciechanów. Mam nadzieję, że przyłożymy swoją cegiełkę do rozwoju tego pięknego miasta – podkreślił założyciel i prezes BZEN Pierre Detry.
BZEN produkuje obecnie 5 modeli rowerów elektrycznych: Amsterdam (wygodny i stylowy); Vienna (bezpieczny, z łatwością wsiadania); London (klasycznie komfortowy); Brussels (uniwersalny); Milano (sportowy).
Szacowana wartość budowy fabryki to ponad 16 mln zł. Proces budowy ma być realizowany w latach 2024-2026.
źródło: UM Ciechanów
Brawo a nie tylko koreańskie dziadostwo jak w Mławie !
Ludzie planujcie się jak wy pierdolicie
A u nas jak zawsze…. Ciekawe jaka tym razem wymówka ? U sąsiadów powstają nowe inwestycje, nawet niewielkie, a w Mławie nasz wspaniały burmistrz wraz z „ekipą” ważne żeby się nie narobić
Nowoczesność wkracza do Ciechanowa. Może w końcu ktos tam zda na Kartę rowerową
Nie wiedziałem, że Ciechanów jest na Mazurach i Warmii. Owszem jest taka strefa ale sięga w pobliżu granic województw, dlatego Mława załapuje się na nią. Coś mi się wydaje, że Ciechanów podkradł Mławie tą inwestycję.
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna to obszar 1364,7 ha gruntów przeznaczonych pod inwestycje[1], zlokalizowanych na terenie województw warmińsko-mazurskiego oraz mazowieckiego. Obejmuje 37 podstref: Barczewo, Bartoszyce, Biskupiec, Braniewo, Ciechanów, Dobre Miasto, Działdowo, Elbląg, Iława, Iłowo-Osada, Kętrzyn, Kurzętnik, Lidzbark Warmiński, Mława, Morąg, Mrągowo, Nidzica, Nowe Miasto Lubawskie, Olecko, Olsztyn, Olsztynek, Orneta, Orzysz, Ostrołęka, Ostróda, Pasłęk, Pisz, Piecki, Płońsk, Pomiechówek, Stawiguda, Szczytno, Węgorzewo, Wielbark, Zakroczym, Zalewo, Żuromin.
Co ty na to, mądralo?
Hmm ciekawe może w Mławie coś bedzie?
W Mławie będzie balon, który pęknie w kwietniu…
Mława nie stara się o nowych inwestorów, bo dobra współpraca z LG jest najważniejsza, a zresztą to zbyt duży wysiłek i za trudne zadanie dla tak „dobrze” wykwalifikowanej kadry UM która nie potrafi nawet prawidłowo sporządzać wniosków o dofinansowanie inwestycji, tylko zatrudnia do tego celu firmy zewnętrzne ( I etap modernizacji MDK chociażby, żeby nie być gołosłownym).
Mława może i się nie starała ale inwestor też ”śledził” nasze miasto bo mamy ”S7”.Zobaczył, że jest potężny koncern z poddostawcami wokół a do tego duży Wipasz. Uznał, że nie będzie się pchał tym bardziej, że nie planuje płacić więcej niż obecne u nas zakłady.
Dodam, że wybrał powiat (miasto) o wyższym bezrobociu : powiat ciechanowski 7,7% , 2,5tys osób. U nas jest 6,0%, 1.6 tys osób. Czyli tam większa szansa na zatrudnienie ”łatwych zdobyczy” – przepraszam za kolokwializm.
A dodam jeszcze dwie sprawy : Ciechanow starał się o to 2 lata bo inwestror miał lepsze miejsca na oku ale ostatecznie wybrał ich. A zatrudnienie nie będzie wysokie. Ale zawsze coś.
Właśnie „zawsze coś”. Ciechanowianie mają inne lepsze alternatywy zatrudnienia – lepsze połączenie z Warszawą.
6% bezrobocia to nie jest dużo lepsza pozycja. Ilościowo lepiej to wygląda, bo Ciechanów jest liczniejszym miastem.
Co do tego, że inwestor zrezygnował z Mławy, to raczej chyba przez to, że Ratusz ma jakieś ustalenia z LG i przez to nie jest zainteresowany innymi inwestorami.
Jeśli inwestor miał lepsze oferty niż Ciechanów, to wielki szacun dla prezydenta Ciechanowa za pozyskanie inwestora.
Zrezygnował bo mamy dużo zakładów. A o wybraniu Ciechanowa zdecydowało bezrobocie bo dwie inne proponowane lokalizacje maja niemal zerowy procent a była jeszcze jedna – na północnym wschodzie (ilość mieszkańców taka jak Mławy i Ciechanowa razem wziętych) ale zdecydowało położenie bo mają produkować na zachód Europy a po drugie tam też jest niskie bezrobocie.
Piszesz, że większe miasto – ok. Bezrobocie? no tak , różnica tylko 1,7 % ale licząc cały powiat to mają 2.5 tys bezrobotnych. Wierz mi, że staranie dwa lata o inwestycję to dużo. Oni wcale się nie pchali do nich.
Mławianie są mniej ambitni i leniwi. Wielu z wyższym wykształceniem pracuje w mławskich fabrykach jako robotnicy (tzw. fizole). Ciechanowianin bardziej ceni się. Jeśli jest dla osoby wykształconej jest tylko praca robotnika, to nie podejmuje jej tylko wsiada w pociąg do Warszawy codziennie i wychodzi na tym dużo lepiej niż by pracował na miejscu. Dojeżdża w czasie 53 minuty a z Mławy tylko 11 minut dłużej i już jest problem bo długo, daleko itp. itd.
No tu częściowo nie zgodzę się z Tobą, czyli że to tylko lenistwo.
Ciechanów ma dużo lepsze połączenie z Warszawą (wiele więcej połączeń PKP) swoje robi. Nie trzeba tyle czasu tracić na dojazdy, czas jazdy, czas oczekiwania na pociąg itp. To już nie kilkanaście minut, czasami w sumie jest to 2 czy nawet 3 godziny – to jest dużo zmarnowanego czasu, zabranego rodzinie czy też zabranego z wypoczynku itp. Ludzie mają rodziny, dzieci…
To się przeprowadź. Tylko narzekasz.
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Nie widzę żadnego narzekania.Ty zaś nie masz nic do powiedzenia, to lepiej nie pisz i nie czepiaj się ludzi.
Masz satysfakcję z tego czepiania się i atakowania innych?
Nie narzeka, myśli logicznie w przeciwieństwie do ciebie.
Ty to jesteś najmądrzejszy na piłce też się znasz tak
Spoko, Ciebie nikt nie przebije