Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Premiera operetki „Bal w Savoyu” na scenie PSM w Mławie [FOTO, FILM]


Owacją na stojąco zakończył się premierowy występ uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej, którzy tym razem z operetkowego repertuaru przygotowali dla mławskiej widowni „Bal w Savoyu”.


-Zobaczycie tu państwo na scenie samą młodość, młodych wykonawców wspieranych siłami dwojga doświadczonych absolwentów, którzy stawiali tu pierwsze kroki , którzy na pewno wryli się w państwa pamięć i serca. Zobaczycie, usłyszycie i mam nadzieję będziecie się z nimi dobrze bawić. Są to Maja Więckowska i Adrian Makoć, którzy na czele tego naszego zespołu projektowego suną w tym balu w Savoyu do szczęśliwego zakończenia – mówił zapowiadając premierę, Michał Gogolewski, reżyser spektaklu.

Tak jak to jest już w mławskiej tradycji operetkowej, zanim artyści wystąpią na scenie szkoły muzycznej, operetka wystawiana jest wcześniej na scenach mławskich i nie tylko mławskich szkół. Obecną premierę poprzedziło 8 wcześniejszych występów, gdzie artyści jeszcze szlifowali formę na premierowy występ. Kto nie zobaczył premiery ma jeszcze szansę obejrzeć spektakle dzisiaj (niedziela 21 maja godz. 17:00) i w czwartek 8 czerwca godz. 17:00.

BAL W SAVOYU” miał swoją premierę w 1932 roku w Berlinie i od tego czasu pozostaje niezmiennie w repertuarze teatrów muzycznych, także w Polsce. Cieszy się niesłabnącym powodzeniem gdyż prócz chwytliwego libretta jego atutem jest muzyka nawiązująca do lat 20-tych XX wieku i modne ówczesne tańce jak tango, kangurfox czy pasodoble.

A oto streszczenie libretta :

Lata dwudzieste XX wieku – po długiej podróży poślubnej do swej willi we francuskiej Nicei powraca markiz Arystyd de Faublais z żoną Madeleine. Nie jest im jednak dane cieszyć spokojnym życiem gdyż odzywa się miłosna przeszłość markiza – tancerka Tangolita – której musi stawić czoła nie wtajemniczając w to żony. Z kolei Madeleine czując, że mąż nie jest z nią szczery postanawia śledzić męża i odpłacić mu pięknym za nadobne. Na tle ich perypetii obserwować będziemy miłosne podboje tureckiego dyplomaty, Mustafy Beja i przyjaciółki Madeleine, Daisy Parker, która przy okazji okaże się też jeszcze kimś innym. Czyli jak to bywa w operetce – dużo wątków, dużo zabawy, dużo tańców z epoki, nieporozumienia, smutek i szczęście i finał – a jaki?                                     

                                                  OBSADA :

Markiz Arystyd de Faublais – Bartosz Lewandowski, Filip Wesołowski

Madeleine, jego żona – Patrycja Sędrowska, Marta Skibińska, Maja  Więckowska (gościnnie)

Mustafa Bej, attache poselstwa tureckiego w Paryżu – Michał Kukliński, Kacper Czeczot (gościnnie)

Daisy Parker, przyjaciółka Madeleine – Dominika Kulczyńska, Aleksandra Mizeria

Tangolita, tancerka z Argentyny – Julia Epa, Adrian Makoć (gościnnie)

Celestyn Formant, młody prawnik – Mateusz Kumiński, Mikołaj Siemion

Archie, zaufana pokojówka Markiza – Justyna Tadrzyńska, Aleksandra Jarosz (gościnnie)

Bibi, pokojówka Madeleine – Zuzanna Szpara

Pomard, główny kelner w „Savoyu” – Jakub Milewski (gościnnie)

Ernest Bennuet, przyjaciel Celestyna – Michał Przetakowski

Monsieur Albert, dyrektor domu mody w Nicei – Bartosz Lewandowski, Filip Wesołowski

Konferansjer w „Savoyu” – Karolina Falkowska, Hubert Maciak

Byłe żony Mustafy :

Blanka z Pragi – Kinga Józefowicz

Mizii z Wiednia – Julia Epa, Karolina Falkowska

Lucia z Rzymu – Patrycja Sędrowska, Marta Skibińska

Mercedes z Madrytu – Aleksandra Jarosz, Justyna Tadrzyńska

Truda z Berlina – Dominika Kulczyńska, Aleksandra Mizeria

                                        REALIZATORZY:

Adaptacja i reżyseria – Michał Gogolewski

Choreografia – Anna Chocholska

Scenografia – Anna Chocholska, Karolina Falkowska

Podkłady orkiestrowe  i opracowanie wyciągu fortepianowego – Jakub Baliński

Obsługa techniczna spektaklu – Michał Przetakowski

https://youtu.be/WUH-osU0v2Q

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
1 Komentarz
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
czytelniczka
czytelniczka
9 miesięcy temu

Koszmar. Byłam na tej operetce. To był ostatni spektakl w Mlawie. Tym się powinno kuratorium zając. Obsceniczne, wulgarne gesty. Widziałam jak jeden pan nie wytrzymał i wyszedł w połowie. Część ludzi szybko opuścilo salę po spektaklu, wyszli zszokowani, zniesmaczeni, widać było że czuli się zażenowani. Innym oczywiście się podobało, bezmyślnie bili brawo i klaskali. Od wielu lat chodzę na operetki, ta była okropna, do tego stopnia, że więcej na operetki do PSM nie pójdę. Wcześniejsze były bardzo dobre. Nawet jak chłopak był przebrany za dziewczynę to nigdy nie przekroczono granicy dobrego smaku. Tym razem nie można tego powiedzieć.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x