Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Owacją na stojąco zakończył się premierowy występ uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej, którzy tym razem z operetkowego repertuaru przygotowali dla mławskiej widowni „Bal w Savoyu”.
-Zobaczycie tu państwo na scenie samą młodość, młodych wykonawców wspieranych siłami dwojga doświadczonych absolwentów, którzy stawiali tu pierwsze kroki , którzy na pewno wryli się w państwa pamięć i serca. Zobaczycie, usłyszycie i mam nadzieję będziecie się z nimi dobrze bawić. Są to Maja Więckowska i Adrian Makoć, którzy na czele tego naszego zespołu projektowego suną w tym balu w Savoyu do szczęśliwego zakończenia – mówił zapowiadając premierę, Michał Gogolewski, reżyser spektaklu.
Tak jak to jest już w mławskiej tradycji operetkowej, zanim artyści wystąpią na scenie szkoły muzycznej, operetka wystawiana jest wcześniej na scenach mławskich i nie tylko mławskich szkół. Obecną premierę poprzedziło 8 wcześniejszych występów, gdzie artyści jeszcze szlifowali formę na premierowy występ. Kto nie zobaczył premiery ma jeszcze szansę obejrzeć spektakle dzisiaj (niedziela 21 maja godz. 17:00) i w czwartek 8 czerwca godz. 17:00.
BAL W SAVOYU” miał swoją premierę w 1932 roku w Berlinie i od tego czasu pozostaje niezmiennie w repertuarze teatrów muzycznych, także w Polsce. Cieszy się niesłabnącym powodzeniem gdyż prócz chwytliwego libretta jego atutem jest muzyka nawiązująca do lat 20-tych XX wieku i modne ówczesne tańce jak tango, kangurfox czy pasodoble.
A oto streszczenie libretta :
Lata dwudzieste XX wieku – po długiej podróży poślubnej do swej willi we francuskiej Nicei powraca markiz Arystyd de Faublais z żoną Madeleine. Nie jest im jednak dane cieszyć spokojnym życiem gdyż odzywa się miłosna przeszłość markiza – tancerka Tangolita – której musi stawić czoła nie wtajemniczając w to żony. Z kolei Madeleine czując, że mąż nie jest z nią szczery postanawia śledzić męża i odpłacić mu pięknym za nadobne. Na tle ich perypetii obserwować będziemy miłosne podboje tureckiego dyplomaty, Mustafy Beja i przyjaciółki Madeleine, Daisy Parker, która przy okazji okaże się też jeszcze kimś innym. Czyli jak to bywa w operetce – dużo wątków, dużo zabawy, dużo tańców z epoki, nieporozumienia, smutek i szczęście i finał – a jaki?
OBSADA :
Markiz Arystyd de Faublais – Bartosz Lewandowski, Filip Wesołowski
Madeleine, jego żona – Patrycja Sędrowska, Marta Skibińska, Maja Więckowska (gościnnie)
Mustafa Bej, attache poselstwa tureckiego w Paryżu – Michał Kukliński, Kacper Czeczot (gościnnie)
Daisy Parker, przyjaciółka Madeleine – Dominika Kulczyńska, Aleksandra Mizeria
Tangolita, tancerka z Argentyny – Julia Epa, Adrian Makoć (gościnnie)
Celestyn Formant, młody prawnik – Mateusz Kumiński, Mikołaj Siemion
Archie, zaufana pokojówka Markiza – Justyna Tadrzyńska, Aleksandra Jarosz (gościnnie)
Bibi, pokojówka Madeleine – Zuzanna Szpara
Pomard, główny kelner w „Savoyu” – Jakub Milewski (gościnnie)
Ernest Bennuet, przyjaciel Celestyna – Michał Przetakowski
Monsieur Albert, dyrektor domu mody w Nicei – Bartosz Lewandowski, Filip Wesołowski
Konferansjer w „Savoyu” – Karolina Falkowska, Hubert Maciak
Byłe żony Mustafy :
Blanka z Pragi – Kinga Józefowicz
Mizii z Wiednia – Julia Epa, Karolina Falkowska
Lucia z Rzymu – Patrycja Sędrowska, Marta Skibińska
Mercedes z Madrytu – Aleksandra Jarosz, Justyna Tadrzyńska
Truda z Berlina – Dominika Kulczyńska, Aleksandra Mizeria
REALIZATORZY:
Adaptacja i reżyseria – Michał Gogolewski
Choreografia – Anna Chocholska
Scenografia – Anna Chocholska, Karolina Falkowska
Podkłady orkiestrowe i opracowanie wyciągu fortepianowego – Jakub Baliński
Obsługa techniczna spektaklu – Michał Przetakowski
https://youtu.be/WUH-osU0v2Q
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Nowa gra, do której zmuszają nas sklepy samoobsługowe, polega na zapamiętywaniu jak największej ilości cen na półkach i porównywaniu ich…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Koszmar. Byłam na tej operetce. To był ostatni spektakl w Mlawie. Tym się powinno kuratorium zając. Obsceniczne, wulgarne gesty. Widziałam jak jeden pan nie wytrzymał i wyszedł w połowie. Część ludzi szybko opuścilo salę po spektaklu, wyszli zszokowani, zniesmaczeni, widać było że czuli się zażenowani. Innym oczywiście się podobało, bezmyślnie bili brawo i klaskali. Od wielu lat chodzę na operetki, ta była okropna, do tego stopnia, że więcej na operetki do PSM nie pójdę. Wcześniejsze były bardzo dobre. Nawet jak chłopak był przebrany za dziewczynę to nigdy nie przekroczono granicy dobrego smaku. Tym razem nie można tego powiedzieć.