Dobra informacja dla pasażerów Kolei Mazowieckich
— 07/04/2023
Dobra informacja dla pasażerów Kolei Mazowieckich. W ciągu najbliższych czterech lat spółka, której właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego, pozyska 22 nowe dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, w tym 6 pojazdów elektryczno-akumulatorowych wraz ze szkoleniem personelu i serwisem. Na ten cel w budżecie województwa zarezerwowano blisko 740 mln zł. Ponadto spółka modernizuje składy i rozwija elektroniczne systemy sprzedaży biletów. Dzięki tym działaniom Koleje Mazowieckie są na drugim miejscu w rankingu przewoźników kolejowych.
Koleje Mazowieckie kupią 22 nowe pociągi. Taką decyzję podjęli radni województwa mazowieckiego. 16 składów dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 elektryczno-akumulatorowych pojazdów zasili park taborowy spółki. Ponadto w ramach umowy pociągi będą serwisowane.
Pojazdy mają być klimatyzowane, wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu. Będą posiadać wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym i interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej. W ezt znajdą się też systemy audiowizualne ułatwiające korzystanie z transportu osobom niedosłyszącym i słabowidzącym.
źródło: UMWM
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
Zła wiadomość jest taka, że bilety miesięczne na przejazd do/z Warszawy są na Koleje Mazowieckie (których pociągi zatrzymują się na każdej wiejskiej stacyjce) droższe o prawie 100 zł od biletów na pociągi PKP Intercity (TLK, IC), którego pociągi zatrzymują się tylko w miastach. Zakup taboru (pociągów: ezt, lokomotyw, wagonów) pokrywany jest w 80% ze środków unijnych). KM i PKPIC od wielu lat dokonują tych zakupów z tym, że PKPIC dużo więcej niż KM.
PKPIC zatrudnia 8396 pracowników a KM niespełna „tylko” 3000 pracowników.
Natomiast dyrektorów i zastępców KM zatrudnia o wiele więcej niż PKPIC. Wobec tego bilety muszą mieć droższe, żeby można było finansować tą nieefektywność i mniejszą wydajność pracy.
I właśnie to jest głównym powodem dlaczego płacimy tak drogo.