To ważna informacja dla korzystających z dojazdów pociągiem. Od 1 lutego obowiązywał będzie nowy cennik Kolei Mazowieckich. Ceny wzrastają średnio 10%, rosną też opłaty dodatkowe, m.in. za nabycie biletu w pociągu, brak biletu czy przejazd bez dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego albo bezpłatnego przejazdu.
Po tej podwyżce najbardziej drożeją bilety na najkrótszych odcinkach, bo aż o 13%. Bilety strefowe kwartalne podrożeją o 9,4% w strefie I, 10% w strefie I+II i tylko o 7% w strefie I-III. Bilety strefowe miesięczne podrożeją odpowiednio o: 11%, 9% i 10,5%.
Opłaty dodatkowe i inne uległy podwyższeniu w następujący sposób:
Za wydanie biletu na przejazd w pociągu oraz legalizację biletów abonamentowych, od stacji i przystanków, na których czynna jest kasa biletowa prowadząca sprzedaż biletów danego rodzaju z 4,00 zł na 6,00 zł;
Wzrost wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt pobieranych w pociągach Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”:
ze 185 zł na 210 zł – w razie stwierdzenia braku odpowiedniego dokumentu przewozu,
ze 148 zł na 168 zł – za przejazd bez dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego albo bezpłatnego przejazdu,
z 74 zł na 84 zł – za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt
W razie natychmiastowego uiszczeniu opłaty dodatkowej w pociągu, jej wysokość zostanie obniżona o ok. 30%, a uiszczenia opłaty dodatkowej w ciągu 7 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty jej wysokość obniżona zostanie o ok. 20%,
Wzrost opłaty dodatkowej za spowodowanie przez podróżnego nieuzasadnionego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego z 555 zł na 630 zł.
Bilety nabyte jeszcze w styczniu zachowają swoją ważność. I jedynie w ten sposób można mino jednorazowego wydatku przynajmniej odrobinę odciążyć kieszeń.
red.
Dobrze w końcu może będzie mniej ludzi na pociągach i nie będzie trzeba jechać na glonojada w godzinach szczytu
proszę wstrzymać się od nieprzemyślanych komentarzy koleje mazowieckie zainwestowały w nowy tabor kolejowy zakupiła 71 nowych pojazdów na ten cel wzięły ponad miliard zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.
teraz trzeba ten kredyt spłacać .
proszę wstrzymać się od nieprzemyślanych komentarzy koleje mazowieckie zainwestowały w nowy tabor kolejowy zakupiła 71 nowych pojazdów na ten cel wzięły ponad miliard zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.
teraz trzeba ten kredyt spłacać .
Wina Tuska!
Wina Lewicy!
To było do przewidzenia. Energia elektryczna dla przedsiębiorstw znacznie podrożała więc jak się okazuje trzeba to sobie odbić na klientach. W ten sposób wiele rzeczy podrożeje w tym roku. Może zamiast podwyżek cen biletów KM powinno zastanowić się nad zmniejszeniem ilości etatów dyrektorskich.
proszę wstrzymać się od nieprzemyślanych komentarzy koleje mazowieckie zainwestowały w nowy tabor kolejowy zakupiła 71 nowych pojazdów na ten cel wzięły ponad miliard zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.
teraz trzeba ten kredyt spłacać .