Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Mariusz Dziubiński DariuszLampkowski kandydat do Rady Powiatu Mławskiego kandydat do Rady Miasta Mława wybory samorządowe 2018
Logo
Czarnecka Bielska
Szpulka Mława tkaniny pasmanteria dodatki krawieckie nowo otwarty sklep

Darmowe podręczniki, mniej zwolnień z wuefu


foto: codziennikmlawski.pl

foto: codziennikmlawski.pl

Marek Kiełbiński kandydatna burmistrza Mławy PiS

Poślizgu nie było – we wszystkich naszych publicznych „podstawówkach” i gimnazjach darmowe podręczniki dotarły zasadniczo na czas. W tym roku szkolnym zmian jest jeszcze więcej.

Szkoły miały za zadanie zamówić odpowiednią ilość bezpłatnych podręczników dla klas pierwszych, drugich i czwartych – w przypadku szkół podstawowych, i pierwszych – dla gimnazjów oraz wystąpić do samorządów o pieniądze na ich zakup. A środki na ten cel przeznacza Ministerstwo Edukacji Narodowej. Ale w niektórych szkołach w kraju książki nie dotarły. Jeszcze w drugim tygodniu nauki uczniowie ich nie otrzymali.

W Mławie problemu nie było – we wszystkich czterech „podstawówkach” i dwóch gimnazjach publicznych dotarły najpóźniej do 4 września, o czym informują ich dyrektorzy. – Dla klas pierwszych i drugich dostaliśmy jeszcze w sierpniu, natomiast dla czwartych w pierwszym tygodniu września – mówi Joanna Wyszkowska, kierująca mławskim Zespołem Placówek Oświatowych nr 2. Podobnie w ZPO nr 1, „Trójce”, Szkole nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi, Gimnazjum nr 1 i 2 w Mławie – do 4 września podręczniki były na miejscu. – Wszystko poszło bardzo sprawnie, bez problemu, zamówienia złożyliśmy już w maju – informuje Agnieszka Kowalska z gimnazjum nr 2.

W kolejnym roku szkolnym bezpłatnie książki mają otrzymać także uczniowie klas trzecich i piątych szkół podstawowych oraz drugich gimnazjum, a jeszcze następnym – już wszyscy.

Kolejna innowacja dotyczy lekcji wuefu – rozporządzenie resortu ogranicza do minimum przypadki całkowitego zwolnienia z tych zajęć. Lekarz ma wskazać, jakich ćwiczeń i jak długo uczeń nie może wykonywać. Ale, wbrew powszechnej opinii, w naszych szkołach zwolnień z wychowania fizycznego jest niewiele – to pojedyncze sytuacje, na przykład, gdy wychowanek złamie rękę albo nogę. A zupełne zwolnienia podobno zdarzają się tylko w ciężkich w pełni uzasadnionych przypadkach – operacji czy dziecka z porażeniem mózgowym w oddziałach integracyjnych.

Zarówno z wuefu, jak i innych przedmiotów nauczyciele będą mogli, oprócz tradycyjnych ocen 1 – 6, stosować opisowe, przy czym wuefiści powinni brać pod uwagę nie tylko prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, ale także udział w dodatkowych zajęciach i ogólnie zaangażowanie w sport.
Tutaj rozwiązania będą różne – w gimnazjum nr 1 opisowy system raczej nie zostanie wprowadzony. – Obligatoryjnie jesteśmy zobowiązani, żeby dostosować wymagania do możliwości, Mamy tak dostosować pracę, żeby każde dziecko w miarę możliwości, osiągnęło sukces – mówi dyrektor Romana Olszewska. Młodzież w tym wieku pracuje w domu zazwyczaj już bez pomocy rodziców, gimnazjaliści sami wiedzą, do czego powinni „się przyłożyć”. – Trudno powiedzieć, czy wprowadzimy oceny opisowe, zastanowimy się nad tym w przyszłości – usłyszeliśmy od Piotra Piwowarskiego, szefa SP nr 6. Dyrektor Wyszkowska, uważa, że dobrze, żeby rodzic wiedział, co jego pociecha umie, na jakim jest poziomie nauczania i co powinna jeszcze przyswoić.

Nowe przepisy obligują także do wliczania do średniej ocen tych z religii i etyki oraz do dodatkowego zatrudniania nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej
w szkołach integracyjnych. Mławskie placówki z takimi oddziałami zapewniają, że zatrudniają już odpowiedni personel.
I na koniec sprawdziany, egzaminy i matury – część procedur będzie uproszczona, na przykład w skład komisji będzie wchodzić mniej członków.

el

Udostępnij:
Henryk Antczak
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

5
KOMENTARZE

1500
lolo

Ja uważam, że wiele zależy od prowadzącego zajęcia. Powiem szczerze – etap liceum – no cóż, większość z uczniów wykorzystywała tę godzinę na spisywanie pracy domowej… rozwiązywaniu zadań z matematyki itd. Może coś się od tego czasu zmieniło? Osobiście jestem za dobrze prowadzoną etyką.

staton

podoba mi się ten fragment o ocenach z religii i etyki.
Za trzy lata pytanie na teście gimnazjalnym będzie brzmiało:
Jaki symbol powinien wisieć na środku głównej ściany w klasie?
a) godło państwowe
b) krzyż
Ciekawe co odpowie uczeń uczęszczający na zajęcia religii a co uczeń mający etykę?
I najważniejsze ….jaka jest prawidłowa odpowiedź??
Jak uważacie????

...

Ciekawe, kto za 3 lata będzie rządził, jeśli OiS to prawidłowa odpowiedź – krzyż, jeśli, PSL itp – godło

staton

nieźle kombinujesz…… a jeśli stworzą koalicję….. to może orzeł z krzyżem na piersiach??

staton

A moim skromnym zdaniem lekcje W-Fu w szkole nie powinny stawiać jako cel osiągnięcie przez ucznia jakiegoś określonego poziomu umiejętności, jak twierdzi Pan Piotr Piwowarski. Mam wrażenie że zamierzonym celem innowacyjności w lekcjach WFu ma być pokazanie sposobu na aktywny wypoczynek, ukierunkowany na sport, stąd próba wyeliminowania ocen. Nauczyciel WFu powinien więc mobilizować do aktywności ruchowej, kształtować nawyki aktywnego spędzania czasu wolnego i umiejętność organizacji tegoż czasu w sposób aktywny. Osiągnięty wynik sportowy w stylu: przeskoczył przez kozła – ocena 6, nie przeskoczył – ocena 1 jest tutaj największą porażką. Lekcja WFu powinna być dla wszystkich dzieci przyjemnością, a nie… Czytaj więcej »