Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Zawkrze zarządzenie wspólnotami
Logo

Już niedługo okaże się, kto będzie nas woził MKM-ką przez najbliższe trzy lata


Do 11 grudnia br. przewoźnicy mają czas by złożyć ofertę na świadczenie usług transportu zbiorowego dla Miasta Mława, popularnie zwanej MKM-ką. Urząd miasta ogłosił przetarg na wyłonienie przewoźnika. Czy będzie to nadal firma Mobilis, czy może pojawi się jakaś konkurencja?

Miasto w przetargowej specyfikacji określiło cały szereg warunków, jakie musi spełnić oferent.

Usługi świadczone mają być na zaplanowanych przez miasto trasach:

a) Linia nr 1 (linia podstawowa): Pętla Turystyczna – ul. Turystyczna – ul. Gdyńska – ul. Dworcowa – Dworzec PKP – ul. Dworcowa – Wiadukt Rypiński – Al. J. Piłsudskiego – ul. Kościelna – ul. Graniczna – ul. Napoleońska – Rondo Jana Pawła II – Al. J. Piłsudskiego – ul. Szpitalna – Al. Marszałkowska – ul. M. Kopernika – ul. J. Lelewela – ul. T. Kościuszki – ul. Zachodnia – ul. Sportowa – ul. Mariacka – ul. J.K. Ordona – ul. H. Sienkiewicza – ul. Powstańców Styczniowych – Rondo ks. Jerzego Popiełuszki – ul. Płocka – Stary Rynek – ul. Z. Padlewskiego – ul. Szkolna – ul. Wójtostwo – ul. Dobra – ul. Łąkowa – Pętla Łąkowa.

b) Linia nr 2 (dawna A) (linia uzupełniająca):

Pętla Piekiełko – ul. Piekiełko – ul. Krajewo – ul. Studzieniec – ul. Mechaników – ul. Napoleońska – ul. Graniczna – ul. Napoleońska – Al. J. Piłsudskiego – Wiadukt Rypiński – ul. Dworcowa – Dworzec PKP – ul. S. Moniuszki – ul. S. Batorego – ul. Batalionów Chłopskich – ul. Podmiejska – ul. H. Sienkiewicza – ul. Banku Miast – ul. Radosna –  ul. H. Sienkiewicza – ul. J. Lelewela – ul. F. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja –  Stary Rynek – ul. Warszawska – ul. Browarna – ul. Nowowiejska – Pętla Nowowiejska

c) Linia 3 (dawna B) (linia uzupełniająca):

Pętla Kościelna – ul. Batorego – Dworzec PKP – ul. Dworcowa – Wiadukt Rypiński – Al. J. Piłsudskiego – ul. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja – Stary Rynek – Rondo Wolności – ul. Warszawska – ul. Cegielnia – Pętla Cegielnia.

d) Linia 4 (początkowo A2) (linia uzupełniająca):

Dworzec PKP – ul. S. Moniuszki – ul. S. Batorego – ul. Batalionów Chłopskich – ul. Podmiejska – ul. H. Sienkiewicza – ul. Banku Miast – ul. Radosna –  ul. H. Sienkiewicza – ul. J. Lelewela – ul. F. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja –  Stary Rynek – ul. Warszawska – ul. Browarna – ul. Nowowiejska – Pętla Nowowiejska.

e) Linia 5 (początkowo B2)  (linia uzupełniająca):

Pętla Napoleońska – ul. Graniczna – ul. Kościelna – – Al. J. Piłsudskiego – ul. Żwirki – ul. Żeromskiego – ul. 3 Maja – Stary Rynek – ul. Spichrzowa – ul. Długa – ul Płocka – Pętla Płocka.

Szereg wymagań dotyczy pojazdów jakimi mają być przewożeni pasażerowie. Autobusy mają być nie starsze niż z roku 2012, dwa obsługujące linię podstawową – przystosowane
do przewożenia osób niepełnosprawnych i dostosowane do przewożenia co najmniej 75 osób. Linie uzupełniające obsługiwać mają 4 mikrobusy również przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych, przystosowane do przewożenia  przewożenia co najmniej 40 osób.

Autobusy muszą spełnia normy ekologiczne, (co najmniej EURO V)  i posiadać sprawnie działającą klimatyzację przedziału pasażerskiego oraz monitoring wizyjny.

W autobusach ma być elektroniczna tablica wyświetlająca numer linii i nazwę przystanku docelowego, czytniki Kart Mławiaka, monitora LCD i bezpłatna sieć WiFi. Kierowca ma też obowiązek sprzedać pasażerowi bilet.

Dość szczegółowo okeślone są też wymogi wobec kierowców. Mają być oni ubrani w strój służbowy, a do pasażerów odnosić się w sposób grzeczny i kulturalny. Ponadto mają obowiązek m.in. zatrzymywać pojazd na przystanku jak najbliżej krawężnika, o ile pozwalają na to warunki drogowe , na przystankach otwierać na żądanie pasażerów wszystkie drzwi pojazdu,  umożliwiać wejście do pojazdu osobom niepełnosprawnym, z wózkami dla dzieci i udzielić osobistej pomocy przy wsiadaniu o ile pomocy tej nie udzielą pasażerowie.

Wśród warunków stawianych przewoźnikowi znalazł się też taki, aby  Wykonawca i Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy wszystkie osoby wykonujące prace fizyczne (kierowcy autobusów, mechanicy) i prace dyspozytorów ruchu.

JK

Pin It
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

15 - liczba komentarzy w artykule "Już niedługo okaże się, kto będzie nas woził MKM-ką przez najbliższe trzy lata"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
Profesjonalista
Gość

A rozkład jazdy nadal niedostosowany do rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych -IC i TLK.

Albańczyk
Gość

Przydała by się większa częstotliwość mkm na pętli A

Bart
Gość

Mogliby wydłużyć 4 lub 5 do końca ulicy Żuromińskiej.

Pasażer
Gość

Napisz do UM bo rzeczywiście brakuje tam autobusu.

Bart
Gość

Pisałem, i będę pisał ale czy to przyniesie skutek.

Pasażer
Gość

Warto może temat poruszyć na zebraniu osiedlowym, albo napisać np do redakcji codziennika. Rzeczywiście to zwiększą liczbę autobusów ale już po godz 22 z pracy nie będzie czym wrócić, linii A też jak na lekarstwo, a bilety droższe niż w Gdańsku będą…

vision
Gość

Ciekawe, Mobilis nie ma autobusów miejskich wyprodukowanych po 2012, więc będzie musiał sprowadzić coś nowszego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, a co za tym idzie cena z jaką wystartują w przetargu będzie dużo wyższa od obecnej. Jedynie konkurencja mogłaby na to wpłynąć, jednak nie zapowiada się na to, aby ktoś jeszcze podjął rękawice.

Oparty na PR
Gość

Pomijajac kwestie utylitarna dzialania MKMki i jej znaczenie wizerunkowe wplywajace na odbior mieszkancow miast i mniejszych miejscowosci osciennych, ktorzy wybierajac Mlawe, jako miasto przyjazne mieszkancom oparte na calkowicie darmowej komunikacji, chce powiedziec, ze powstanie MKMki, niewatpliwie przyczynilo sie do zwyciestwa burmistrza na obecna kadencje, ale tez przyszla, po rozszerzeniu jej oferty.
Na ten i orzyszly moment burmistrz waszego miasta nie ma konkurenta w zblizajacych sie wyborach.

mławianin
Gość

Po twym poście widać że jesteś naprawdę z bliska, i nie docierają do Ciebie nasze klimaty, mogę Ci tylko napisać, że w Mławie już ruszyła giełda nazwisk kandydatów, a dobrzy znajomi Burmistrza Kowalewskiego, już szukają dla niego kontrkandydata, aby go wysadzić z siodła które zajmuje od lat słuchy chodzą że znalezli, ale na razie wstrzymują się z podaniem nazwiska.

normal
Gość

No i właśnie oferta będzie rozszerzona o dwie nowe linie. Użyłeś(aś) słów ”burmistrz waszego miasta”. Rozumiem, że nie jesteś z Mławy. Można wiedzieć skąd ?

Oparty na PR
Gość

Jestem z bliska i tak blisko jestem, przy was jestem, a Wy wciaz nie wiecie gdzie jestem.
Rozszerzona formula MKMki, bedzie prezentem od wladz.
Dzis i nie tylko dzis, mamy doczynienia z szerokim pakietem socjalnym, ktory nam dany jest, by moc utrzymac swoje moce na najwyzszym poziomie na niezmiennych generacjach kodow i kodowaniu w nas takich zachowan, ktore w razie zaplanowanego dzialania, wywolalyby sprzeciw mieszkancow, przy jednoczesnej zmasowanej obronie tychze mlawskich strategow generujacych kody ukratniajace ich wladze nad Wami i stetujace Waszymi umyslami.

Jarząbek
Gość

Moim umysłem nawet największy hipnotyzer nie jest w stanie sterować, a co dopiero obecny burmistrz ze swoją ekipą. Nie rozśmieszaj. To samo może powiedzieć dość duża część mławin spoza Wólki, a z Wólki to pew3nie jakieś 80% mieszkańców. Nic w tej ocenie nie pomoże darmowa MKM i jej nowe linie.

normal
Gość

Kropek używaj czasami….. I jeszcze tylko napisz co oznaczają wyrazy : ukratniajace i stetujace 🙂
Myślę, że potrzebujesz spokoju.

wpDiscuz