Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
codziennik inspiruje wakacyjne obrazki znad morza bukiety z kwiatów polnych
Pumpjack Party Game Google Play
Logo

PKP nie zmodernizuje dworca w Mławie?


Czy istniejący budynek dworca PKP Mława Miasto zostanie zmodernizowany, czy może rozebrany i pobiegnie tędy przedłużenie Alei św. Wojciecha? Ważą się losy ostatecznej koncepcji i trwają rozmowy w tej sprawie.

Stan obecny wszyscy mieszkańcy miasta, a sądzę, że również korzystający z tej stacji przejezdni goście doskonale znają i trudno nazwać go wygodnym, funkcjonalnym, czy bezpiecznym. Dziś istniejący budynek dworca Mława Miasto jest znacznie oddalony od peronów. Nie ma więc mowy, żeby spokojnie poczekać sobie w poczekalni, a kupno biletu i przejście z budynku dworca na peron w kierunku Warszawy to cała wyprawa, pasażer ma do pokonania wiadukt, zdarzało się również, że z nie działającą windą.

PKP od dłuższego już czasu zapowiada i podejmuje działania związane z modernizacją dworców kolejowych. Wśród dworców które mają być modernizowane na linii 9 na odcinku Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna Osobowa znalazła się również Mława Miasto. PKP zakłada finansowanie inwestycji ze środków unijnych, a więc kończyłyby się one do roku 2023. Równocześnie PKP prowadzi rozmowy w sprawie przekazywania na rzecz samorządów nieruchomości i obiektów, które spółka uznaje za możliwe do przekazania. Takie rozmowy trwają również z Miastem Mława.

– Dworzec Mława Miasto planowany jest do nieodpłatnego przekazania na rzecz samorządu na cele związane z transportem. W przypadku przejęcia obiektu przez samorząd, dworzec zostanie wyłączony z planów inwestycyjnych PKP S.A. Obecnie trwają podziały geodezyjne nieruchomości, na której znajduje się dworzec. Planujemy, że obiekt zostanie przekazany samorządowi w przyszłym roku. Istnieje możliwość wyburzenia obiektu przez samorząd, pod warunkiem, że w planowanym centrum komunikacyjnym zostaną zachowane funkcje transportowe – informuje Aleksandra Grzelak z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP S.A.

Tymczasem mławski ratusz już od ponad dziesięciu  lat zmaga się z wypracowaniem realnej koncepcji budowy tzw. dworca zintegrowanego. W grudniu ubiegłego roku zlecił opracowanie analizy w zakresie wyboru modelu prawnego dla przedsięwzięcia budowa zintegrowanego dworca wraz z centrum handlowo usługowym w okolicy peronów przystanku Mława Miasto. W budżecie miasta już znalazła się budowa Alei św. Wojciecha, biegnącej wzdłuż torów kolejowych w stronę ulicy Kościuszki. Na tę inwestycję miasto starało się pozyskać środki unijne, jak dotąd bezskutecznie. Budowa jednak ruszy, przeznaczono na nią środki własne. Burmistrz Sławomir Kowalewski podczas ostatniej sesji rady miasta zapowiedział również możliwość przedłużenia tej drogi w kierunku obecnej „siódemki”. Ta zapowiedź oznacza, że realne jest przejęcie nieruchomości z budynkiem dworca od PKP.

Ponieważ do dziś nie są znane szczegółowe plany ewentualnej modernizacji dworca przez PKP, ani szczegółowa koncepcja dworca zintegrowanego trudno jest powiedzieć, która koncepcja byłaby dla pasażerów a także mieszkańców bardziej korzystna. Na pewno jednak koszty modernizacji dworca poniosłaby PKP. Koszt budowy dworca zintegrowanego, nawet jeżeli powstałby w praktykowanej ostatnio formule partnerstwa publiczno – prywatnego również poniesie miasto, wnosząc atrakcyjne bądź co bądź tereny inwestycyjne. Choć ostateczne rozstrzygnięcie kwestii koncepcji dworca Mława Miasto jest już bardzo blisko, to musimy jeszcze trochę poczekać na ostateczne decyzje miasta i PKP.

JK

Pin It
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

14 - liczba komentarzy w artykule "PKP nie zmodernizuje dworca w Mławie?"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
Anonimowo
Gość
To jest ostatnia szansa dla Mławy. Dworzec niedaleko centrum zamiast na rubieżach podniósłby rangę miasta. I oczywiście dworzec powstałby na koszt PKP przy peronach. Pociągi pospieszne i ex PKP Intercity mogą zatrzymywać się na MM ale jest jeden warunek: prawdziwa poczekalnia przy peronach. To standard w usłudze PKP IC. Obecnie PKP Intercity nie może sobie pozwolić na taki standard jak na MM. To zraziłoby do podróżowania z IC. Dlatego właśnie pociągi tego przewoźnika nie zatrzymują się na MM. Jeśli będą biletomaty to PKP będzie miało wymówkę aby nie budować przyzwoitej poczekalni dworcowej z kasą biletową. Tak, czynna kasa powoduje że… Czytaj więcej »
Zonk
Gość

Mława to miasto coraz bardziej absurdalne

Raiden
Gość

Dworzec zintegrowany to nic innego niz Centrum Handlowe z mala kasa biletowa, wiatami dla autobusow i busow. Al sw.W. zas bedzie droga dla miejscowego dewelopera wybudowana za miejskie pieniadze. Oto cala sztuczka.

Anonimowo
Gość

W kwestii mieszkań, jest taka plotka w UM, ze miejscowi notable zakupili mieszkania w intratnej lokalizacji i korzystnej cenie w centrum miasta.

niezależny
Gość

ale za to będziemy mięli nowy zegar na ratuszu :p

Anonimowo
Gość

I wielką pieczarkę w parku 🙂

wesoła nuta
Gość

oraz dedykowaną piosenkę o Mławie w wykonaniu Megitzy!

Obserwator
Gość

Oraz Skwer Parkowy przy ul. Dworcowej inny niz ten na ktory glosowali mieszkancy

Żaba
Gość

a także superaśną oczyszczalnię ścieków i jak na razie najdłuższy kontrakt w formule partnerstwa publiczno-prywatnego w kraju 😎

Marek
Gość

Czyli jesteśmy wyjątkowi. Oczywiście pieczara to najbardziej ogórkowy ze wszystkich tematów 🙂

Żaba
Gość

moim zdaniem najbardziej ogórkowy byłby temat o małosolnych 🙂 Małe rzeczy potrafią być wyjątkowe jak my, jak cała Mława, zależy jak na to spojrzeć. Miłego dnia 🙂

vision
Gość

Uwzględniając odległość dworca od peronów należy rozebrać ten budynek i zainstalować na peronach biletomaty.
Co do dworca zintegrowanego to pomysł kompletnie nie zrozumiały, co tam będzie się zatrzymywać? Pociągi Intercity zostaną na Wólce, a autobusom dalekobieżnym czasowo nie będzie opłacać się wjeżdżać w głąb miasta. Pozostają jedynie autobusowe połączenia lokalne, których jest coraz mniej oraz pociągi KM. Może jakaś polemika w tej kwestii?

kot
Gość

biletomaty, i …za przeproszeniem …kibel!

potrzeba
Gość

jak przypili to za słup! (słuszna uwaga)

wpDiscuz