Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Skarga Haliny Pszczółkowskiej na burmistrza po raz drugi


Rada miasta powtórnie rozpatrzyła tę samą skargę Haliny Pszczółkowskiej na burmistrza. Stanowisko  jest identyczne jak za pierwszym razem. Zmieniło się jednak zupełnie jej uzasadnienie. Zamiast kilkuzdaniowego i lakonicznego, obecnie uchwała zawiera dwie strony opisu ustaleń stanu faktycznego i prawnego, jak też odniesienie do sprawy, którą uznano za istotę skargi, a mianowicie czy pisma (opinie) burmistrza w sprawie przejazdów kolejowych, wysyłane do PKP, powinny mieć formę decyzji administracyjnej, od której służy odwołanie.  

Pierwszą uchwałę rady miasta podjętą na sesji w dniu 28 marca br. uznającą skargę za bezzasadną unieważnił Wojewoda Mazowiecki, jako naruszającą prawo w sposób istotny. Pisaliśmy o tym tutaj.

Wojewoda w rozstrzygnięciu nadzorczym wskazał cały szereg przepisów, które rażąco naruszyła rada miasta. Jego zastrzeżenia nie dotyczyły jednak samej strony merytorycznej skargi, a tym samym uznania (bądź nie) jej za bezzasadną.

Tym razem rozpatrzenie skargi rozpoczęło odczytanie przez przewodniczącego rady miasta Leszka Ośliźloka treści całego rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Mazowieckiego, unieważniającego uchwałę rady miasta w tej sprawie. Choć rada miasta mogła nie zgodzić się ze wspomnianym rozstrzygnięciem i zaskarżyć je do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, z tej możliwości nie skorzystała. W związku z tym skargą ponownie zajmowała się komisja rewizyjna. Jej przewodniczący Ryszard Prusinowski przedstawił tym razem szczegółowe uzasadnienie uchwały rady miasta uznającą skargę za bezzasadną.

Z tego uzasadnienia wynika, że Burmistrz Miasta Mława przed wydaniem opinii dla PKP zlecił  wykonanie projektu „Uszczegółowione studium zachodniej obwodnicy Mławy oraz przejazdów przez linię kolejową”, w którym przeanalizowano wiele wariantów położenia drogi wojewódzkiej 544 i wiaduktów. Ostatecznie stwierdzono, że budowa wiaduktów drogowych w osiach istniejących przejazdów kolejowych wymagałaby wyburzenia wielu budynków mieszkalnych. Ostatecznie we wrześniu 2005 roku opinia w sprawie modernizacji linii kolejowej przekazana do PKP zawierała lokalizację trzech wiaduktów drogowych, wśród których nie było już wiaduktu przy ulicy Kościuszki.

– Burmistrz Miasta Mława w sprawie wskazanej przez skarżącą nie wydał decyzji administracyjnej. Żaden przepis prawa nie zobowiązywał i nie uprawniał Burmistrza do wydania władczego rozstrzygnięcia w przedmiotowej sprawie – czytał radny Prusinowski.

Rada miasta w tym stanowisku nie zgodziła się ze stanowiskiem radnej Pszczółkowskiej, że pisma Burmistrza były jedyną podstawą do zamknięcia przejazdu kolejowego., ponieważ opinia Burmistrza nie miała mocy wiążącej dla jej adresata – PKP. Nie dopatrzyła się też naruszenia przez Burmistrza przepisów KPA i tym samym uznała skargę za bezzasadną.

Dyskusji nad przedstawionym stanowiskiem komisji rewizyjnej nie było. Nikt z radnych nie zapytał, dlaczego poprzedni projekt uchwały w tej sprawie był przygotowany niedbale i lakonicznie. Tylko radny Kacprzak wstrzymał się od głosu, pozostali radni uznali skargę za bezzasadną.

JK

Zobacz także:

To ewenement. Wojewoda unieważnił uchwałę rady miasta

Pin It
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

1 Komentarz w artykule "Skarga Haliny Pszczółkowskiej na burmistrza po raz drugi"

avatar
888
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
obserwatorka
Gość

„Opinia” ? Co to za byt prawny? To takie własne zdanie Burmistrza Rakowskiego? Na tej podstawie powstają miejskie inwestycje?

wpDiscuz