Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Zawkrze zarządzenie wspólnotami
Logo

Dwie lokalizacje i dwa warianty koncepcji kładki nad torami


Kładka z pochylniami miałaby mieć łączną długość 250 i wysokość ponad 10 metrów. Trwa analiza koncepcji obiektów inżynieryjnych, które mogłyby połączyć osiedle Wólka (za torami) z resztą miasta, na wysokości ul. Kościuszki.

Burmistrz Sławomir Kowalewski podpisał umowę z projektantem, który ma za zadanie do połowy grudnia br. przygotować projekt techniczny dla miasta i uzyskać wymagane pozwolenia od PKP. Na spotkaniu 25 stycznia br. przedstawiono  koncepcję architektoniczno-lokalizacyjną przejścia pieszego przez tory w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i magistrali kolejowej E67 w Mławie.

fot. Urząd Miasta Mława

Tworzący koncepcję przeanalizowali uwarunkowania terenowe, przede wszystkim skrzyżowanie z magistralą kolejową E67 (po modernizacji), której administratorem jest PKP S.A. Wzięto także pod uwagą dwa projekty realizowane na tym terenie, projekt: „Poprawa spójności komunikacyjnej poprzez rozbudowę skrzyżowania ulic: Lelewela w ciągu drogi powiatowej nr 4640w, Kościuszki w ciągu drogi powiatowej nr 2370w, Granicznej i ul. Brukowej w ciągu drogi powiatowej nr 2369w na terenie Miasta Mława” realizowany przez Biuro Konstrukcyjne Rejprojekt na zlecenie Powiatowego Zarządu Dróg oraz projekt : „Budowa gminnej drogi publicznej (Aleja Świętego Wojciecha) wraz z infrastrukturą od ulicy Kościuszki do ulicy Sienkiewicza w Mławie”, przygotowany przez Andrzeja Dusińskiego, projektanta z Mławy.

Zgodnie z założeniem kładka przenosić ma ruch pieszych i rowerzystów. Na spotkaniu rozważano możliwość zastosowania wind oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych ruchowo i cyklistów, dyskutowano o zaletach i wadach poszczególnych wariantów.

Projektant zwrócił uwagę, że teren, na którym miałaby powstać kładka, jest mocno zabudowany infrastrukturą kolejową. Przeszkodą są m.in. 10-metrowe bramownice. Ostatecznie analizowane były dwie lokalizacje – północna i południowa. Ze względu na fakt, iż realizacja południowej opcji wymagałaby wyburzenia 4 budynków, a wysokość obiektu zdominowałaby domy w bezpośrednim sąsiedztwie (kładkę można porównać do 3-piętrowego budynku), pracownia projektowa z Axial Project rekomenduje lokalizację północną.

Ze względu na ponad 10-metrowa wysokość obiektu sporym wyzwaniem projektowym okazały się najazdy dla niepełnosprawnych. Stosując obowiązujące przepisy dotyczące m.in. nachyleń, projektanci uzyskali z każdej strony najazdy o długości 100 metrów, które podzielili na cztery odcinki pochylni.

Alternatywą dla takiego rozwiązania jest wariant z windami dla osób niepełnosprawnych.

Projektant zaproponował oba warianty w opcji bez oraz z konstrukcją łukową wieńczącą kładkę.

Inżynierowie i władze miasta dokładnie analizują każdą z propozycji.

 źródło: Magdalena Grzywacz/Rzecznik Prasowy UMM

Pin It
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

5 - liczba komentarzy w artykule "Dwie lokalizacje i dwa warianty koncepcji kładki nad torami"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
mieszkanka
Gość

„Inżynierowie i władze miasta dokładnie analizują” mam nadzieję, ze mieszkańcy też będą mogli się wypowiedzieć w tej sprawie

Jarząbek
Gość

Kładka z najazdami pochylniowymi dla matek z dziećmi i dla osób niepełnosprawnych – o ogólnej wysokości około 10 metrów i ogólnej długości 400 metrów (4×100)- ktoś chyba oszalał i nie potrafi myśleć. Dopiero ludzie będą klęli to rozwiązanie.Toż to trudne do pokonania, a niech jeszcze osoba starsza pcha przed sobą na wózku osobę niepełnosprawną albo kobieta ciężarna z małym dzieckiem w wózku prawie pół kilometra pod górkę
Tam najlepszym rozwiązaniem byłoby przejście podziemne z windami. Nie byłoby problemu z estetyką, a tak powstanie następna, maka-bryła i do tego niefunkcjonalna.

h13
Gość

Redakcjo!
umieszczenie zdjęcia w takiej jakości to wstyd!

yyhyy
Gość

nom.. UM na stronie się też nie postarał

wólczanin
Gość

hip hip hura.

wpDiscuz