Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Zespół Muzyczny AKTON wesela imprezy dancingi
Logo

Mława prawie na końcu kolejki po pieniądze z RIT-ów


Spośród ośmiu samorządów ubiegających się w subregionie ciechanowskim o środki na projekty w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (tzw. RIT) Mława znalazła się na przedostatnim miejscu pod względem wartości złożonych projektów. Za nami znalazł się jedynie powiat pułtuski.

Biuro architektoniczne KB Projekt

Liderem pod względem ilości i wartości złożonych projektów w naszym regionie jest oczywiście gmina miejska Ciechanów. Wartość projektów założonych przez nich projektów opiewa na kwotę niemal 141,2 mln zł, Mława ubiega się o 13,5 mln zł.

Regionalne Inwestycje Terytorialne w swoim założeniu przyjmują, że samorządy w ramach utworzonych na całym Mazowszu subregionów wspólnie wypracowywać będą projekty tworzące zintegrowaną całość. Liderem koordynującym prace jest zawsze dawne miasto wojewódzkie. W naszym przypadku tym koordynatorem jest miasto Ciechanów, a subregion obejmuje powiaty ciechanowski, pułtuski, płoński, mławski i żuromiński.

W ramach przyjętego już przez zarząd województwa planu inwestycyjnego dla subregionu ciechanowskiego, główny nacisk położony został na działania związane m.in. z rewitalizacją terenów zdegradowanych, budową dróg rowerowych, termomodernizacją budynków komunalnych i użyteczności publicznej czy przebudową infrastruktury drogowej. W sumie na ten cel w całym województwie przeznaczono ponad 950 mln zł.

Projekty zgłoszone w ramach RIT mają mieć zintegrowany charakter, to znaczy, że będą to grupy (tzw. wiązki) projektów, które wspólnie rozwiążą jakiś problem i jednocześnie wesprą rozwój subregionu. Aby uzyskać dofinansowanie, projekty będą startować w konkursach ogłaszanych specjalnie dla RIT (objętych tzw. OSI problemowymi, czyli obszarami strategicznej interwencji). Startowanie w tych konkursach nie zamyka drogi do ubiegania się o środki unijne w ramach innych naborów – otwartych dla wszystkich.

Do tej właśnie formuły ubiegania się o środki unijne Mława złożyła dwa projekty. Pierwszy z nich opiewający na kwotę 5 mln zł mieści się w wiązce projektów ograniczających niską emisję. Tu zaplanowana jest budowa między innymi dwóch obiektów parkingowych dla samochodów typu „Park&Ride” oraz dwóch obiektów dla rowerów  „Bike&Ride”, położonych w pobliżu przystanków kolejowych. Przewidywana jest też budowa ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i infrastruktury służącej komunikacji miejskiej.

Drugi projekt o wartości 8,5 mln zł mieści się w wiązce projektów dotyczących poprawy spójności komunikacyjnej, społecznej i gospodarczej i dotyczy najzwięźlej mówiąc budowy „Alei św. Wojciecha”, czyli ulicy łączącej ulicę Sienkiewicza z ulicą Kościuszki wzdłuż torów kolejowych.

Powiat mławski zaplanował trzy projekty, o łącznej wartości prawie 37,8 mln zł. Wszystkie trzy mieszczą się w wiązce projektów dotyczących poprawy spójności komunikacyjnej, społecznej i gospodarczej. Tu powiat planuje pozyskać środki na budowę dwóch dróg. Jedna łączy krajową „siódemkę” z Dąbkiem i dalej Konopkami. Druga dotyczy przebudowy drogi Bogurzynek – Mdzewo. Trzecim projektem jest budowa Centrum Edukacji Zawodowej Energii Odnawialnej przy mławskiej „budowlance”.

Na razie nie ma jeszcze ogłoszonych terminów konkursów, które tak ostatecznie zweryfikują plany samorządowców w naszym subregionie.

JK

Udostępnij:
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

9 - liczba komentarzy w artykule "Mława prawie na końcu kolejki po pieniądze z RIT-ów"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
Nemo
Gość
Aleja Św. Wojciecha. No, no, no. Miasto wybuduje, za „unijne” pieniądze, drogę prywatnemu inwestorowi. Od wiaduktu który nie powinien w tym miejscu powstać, do wiaduktu … eee. No tak, tam nie ma wiaduktu. I to wszystko, także, za pieniądze mieszkańców Zatorza. Oczywiście pośrednio, „unijne”. Drżyjcie mieszkańcy Mławy, wyobraźnia naszych włodarzy jest niczym nieograniczona. Co prawda rzeczywistość trochę skrzeczy, a mieszkańcy Zatorza jacyś tacy niezadowoleni. A tu tyle wysiłku włożono by układ komunikacyjny Mławy był taki funkcjonalny. 🙂 A ta Aleja jak się ma do wiadukt… ups wyobrażenia wiaduktu. To przed, po … ups zapomniałem zamiast. To jest nasz Miś, to… Czytaj więcej »
Kolo
Gość

Ratusz nie ma zamiaru pozyskiwać pieniędzy na drogi, bo będzie je budował w partnerstwie prywatnym np. ze spółką pana A

Ernest
Gość

CieCHAMÓW. I wszystko jasne.

Kolo
Gość

No co tu winien jest Ciechanów, że Mławie się nie chciało

Jan
Gość

widać miasto nie ma dobrych i gotowych projektów do złożenia i dlatego dali co mieli

Mieszkaniec
Gość

Co się dzieje ? Analizy, projekty za grube tysiące z naszych kieszeni, i takie efekty ?

Anonimowo
Gość

To nie są efekty, tylko propozycje. A pieniadze dzieli Ciechanow. Komentarz administratora jest nieprofesjonalny, żeby nie rzec tendencyjny. Większośc projektów z subregionu nie spełnia kryteriów konkursowych.

Ago
Gość

No raczej się mylisz. pieniądze dzieli Struzik

wpDiscuz