Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
W dniu wczorajszym – 24 października zarząd powiatu podjął decyzję o wycofaniu z Polskiego Banku Spółdzielczego w Ciechanowie środków budżetowych w wysokości 18, 5 mln zł. Decyzję uzasadnił troską o bezpieczeństwo środków publicznych.
– Zarząd powiatu w dniu 24 października podjął uchwałę w sprawie rozwiązania umowy na obsługę budżetu powiatu zawartą z Polskim Bankiem Spółdzielczym w Ciechanowie. Wycofane zostały z banku środki w wysokości 18,5 mln zł. Decyzja taka podyktowana jest troską o bezpieczeństwo środków publicznych, gdyż jednostki samorządu terytorialnego wyłączone są z gwarancji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego – podaje skarbnik powiatu Elżbieta Kowalska.
Zmiana banku obsługującego rachunki wszystkich urzędu pracy, wszystkich szkół i innych jednostek, wybór nowego banku i założenie rachunków to zadanie złożone. Władze powiatu uspokajają, że nie będzie problemów ani z bieżącym funkcjonowaniem jednostek, ani wypłatami świadczeń pracowniczych.
– W związku z rozwiązaniem umowy z bankiem najpóźniej w dniu jutrzejszym powiatowe jednostki będą miały nowe rachunki bankowe. Dołożymy wszelkich starań, aby świadczenia pracownicze wypłacane były terminowo – informuje Elżbieta Kowalska.
JK
Jak się okazało, jedynie Burmistrz Mławy zachował się racjonalnie i bez paniki. Reszta powinna się wstydzić. Gratulacje burmistrzu!
To się jeszcze okaże, czy zachowanie burmistrza w tym wypadku jest racjonalne, na ogół takie nie było.
W trosce o budżet miasta zachowanie burmistrza powinno być takie samo jak zachowanie starostwa mimo wszystko, czyli mimo tego, że bank się wykaraska z opresji.
Gratulacje dla myślących perspektywicznie i dbających gospodarzy miast, gmin i powiatów, a nie dla oderwanych od rzeczywistości
„Prezydent miasta ma obowiązek strzec publicznych pieniędzy i jeśli pojawia się choć cień zagrożenia, nie można ryzykować. Są znane w Polsce przykłady samorządów, które takich decyzji w odpowiedniej chwili nie podjęły i straciły publiczne pieniądze. Trzeba pamiętać, że Bankowy Fundusz Gwarancyjny zabezpiecza wszystkie zgromadzone środki do 100 tys. euro. W przypadku miasta są to dużo wyższe kwoty, dla których nie ma żadnego prawnego zabezpieczenia. To była decyzja wynikająca z poczucia ogromnej odpowiedzialności za finanse miasta – powiedział prezydent Krzysztof Kosiński.”
Taki sam obowiązek ma burmistrz miasta, Mławy, a więc na co czekają ci dwaj najmądrzejsi panowie??? na ogłoszenie upadłości miasta po ogłoszeniu upadłości banku???
http://www.umciechanow.pl/main/aktualnosci/Bankowy-Fundusz-Gwarancyjny-chroni-pieniadze-mieszkancow-nie-chroni-samorzadow/idn:4853
Zapraszam do lektury – poczytajcie sobie mądrale
jeśli Bank by bankrutował, to klienci zastaliby zamknięte drzwi i na pewno pracownicy banku nie wypłacaliby środków takim tłumom klientów. Zastanówcie się ludzie!!!
To co piszesz, to już ostateczny i końcowy etap.
Dlaczego uciekło stamtąd Starostwo i inne instytucje? – bo w razie czego nikt im nie zwróci środków z rachunku. Znasz takie powiedzenie: „przezorny zawsze ubezpieczony”?. Wiesz, że pierwszą przepowiednią zatonięcia statku jest ucieczka szczurów? nikt niczego złego nie przewiduje, a szczury mądrzejsze niż ludzie.
Naiwność ludzka nie zna granic, a głupota jakby miała skrzydła to wielu ludzi by fruwało.
Gdyby tam były ulokowane prywatne pieniądze panów SK i HA to by je wycofali ze swoich kont bardzo szybko, mimo, że na zgromadzone środki osób fizycznych sjest gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
Czyli wg Ciebie strata w wysokości 16 mln złotych jest czymś pozytywnym co nie będzie miało negatywnego wpływu na działalność lokalnego Banku?
Urząd Miasta nie wycofał, bo Bank nie bankrutuje
Urząd Miasta nie wycofał, bo będzie próbował ten bak ratować tak jak ratował „Zacisze”. Efekty żadne, a strata ewidentna. Podobno ludzie uczą sie na własnych błędach, ale widocznie nie wszyscy, albo ktoś celowo to robi
Oczywiście, a strata aż 16 mln zł i zainteresowanie Komisji Nadzoru Finansowego to coś zupełnie normalnego ;))
Przepraszam, ale Skarbnik Miasta, a jednocześnie Przewodniczący Rady POwiatu, zastanawia się co z tym fantem zrobić, a im dłużej tym gorzej dla Miasta.
Przepraszam a UM nie wycofał swoich srodkow z bankrutujacego banki?
Może UM ma gdzie indziej swój rachunek? albo ma ujemne środki i upadłość tego banku jest mu na rękę 😀